بخشدار مرکزی هرسین در مصاحبه با دیوانگاه:

وضعیت پیشرفت و توسعه روستاها رضایت بخش است/انجام فعالیت های عمرانی،اقتصادی،فرهنگی در سطح روستاها/همکاری مردم عامل توسعه روستاها و رفع مشکلات

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15864|09:06 - 1394/01/19
نسخه چاپی
 وضعیت پیشرفت و توسعه روستاها رضایت بخش است/انجام فعالیت های عمرانی،اقتصادی،فرهنگی در سطح روستاها/همکاری مردم عامل توسعه روستاها و رفع مشکلات
بخشدار مرکزی شهرستان هرسین گفت: وضعیت پیشرفت و توسعه روستاهای بخش مرکزی در زمینه های عمرانی،توسعه اقتصادی، و فرهنگی رضایت بخش است.

خانم آذرخسروی بخشدار مرکزی شهرستان هرسیندر مصاحبه با خبرنگار دیوانگاهبه تشریح فعالیت های انجام شده در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت وضعیت پیشرفت و توسعه روستاها در زمینه های عمرانی،توسعه اقتصادی، و فرهنگی رضایت بخش است.
وی افزود در در بحث فعالیت های عمرانی صورت گرفته در برخی روستاها مثل روستای تمرگ تعریض معابر و عقب نشینی ساختمانها، هدایت آب های سطحی را در دستور کار قرار داده و اجرایی کرده ایم که این امر عمدتأ با همکاری داوطلبانه مردم صورت گرفته است.
بخشدار مرکزی هرسین علت انتخاب روستای تمرگ را جمعیت بالا در بین روستاهای بخش مرکزی و همچنین رشد مثبت جمعیت و ماندگاری مردم در داخل روستا عنوان کرد خاطرنشان کرد این امر به نوبه خود باعث ثبات سرمایه و رونق اقتصادی در داخل روستا شده است.
خسروی در ادامه گفت: با پیگیری های صورت گرفته اولین پارک روستایی در استان کرمانشاه در داخل تمرگ احداث می شود که این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه به صورت کامل به بهره برداری می رسد.
وی افزود از جمله کارهایی که در سطح این روستا در دست انجام است، بحث اتصال روستای تمرگ به جاده اصلی می باشد که این خود باعث رونق اقتصادی روستا و جدب گردشگر می شود.
بخشدار مرکزی هرسین از دیگر روستاهای در دست اقدام را روستای چشمه کبود عنوان کرد و خاطرنشان کرد این روستا دومین روستای پرجمعیت بخش مرکزی است که طی سه سال گذشته رشد جمعیتی 78/3 را داشته است.
خسروی در زمینه خدمات عمرانی صورت گرفته در این روستا اظهار داشت ترمیم خیابان داخل روستا،انتقال فضولات حیوانی از داخل روستا و احداث یک کانال آب با اعتباری بالغ بر 170میلیون تومان و همچنین شن ریزی معابر روستا از جمله این خدمات بوده است.
وی در خصوص بحث آب شرب روستا افزود پروژه آبرسانی پاسار تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد و طی آن 17روستا از نعمت آب شرب بهره مند می گردند.
بخشدار مرکزی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در سطح روستا ها تصریح کرد در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی ترک و پیشگیری از اعتیاد،ایجاد 18 تیم فوتبال روستایی و برگزاری مسابقات جهت این روحیه و نشاط در بین روستائیان، ایجاد جلسات اشتغالزایی بانوان،فعال کردن تعاونی دهیاران،از جمله اقدامات انجام شده در سطح روستاها می باشد.