حجت الاسلام روح الله باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

تقدیر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای/ نیاز است دولت، کارشناسان و مردم و نمایندگان مردم را در جریان توافقات قرار دهند/ آنچه از محتوای مذاکرات فهمیده می شود محدود کردن قدرت علمی کشور است

سرویس: سیاسیکد خبر: 15802|18:16 - 1394/01/14
نسخه چاپی
تقدیر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای/ نیاز است  دولت، کارشناسان و مردم و نمایندگان مردم را در جریان توافقات قرار دهند/ آنچه از محتوای مذاکرات فهمیده می شود محدود کردن قدرت علمی کشور است
خطیب جمعه شهرستان هرسین گفت: اینکه در این مذاکرات چه اتفاقاتی افتاده است و بر سر چه مسائلی توافق شده است نیاز است دولت، کارشناسان و مردم و نمایندگان مردم را در جریان کارهای صورت گرفته قرار دهند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای به تیم مذاکره کننده هسته ای خداقوت و خسته نباشید گفت و از زحمات آنان در جریان مذاکرات تقدیر کرد.
وی افزود حال اینکه در این مذاکرات چه اتفاقاتی افتاده است و بر سر چه مسائلی توافق شده است نیاز است که دولت کارشناسان و مردم و نمایندگان مردم را در جریان کارهای صورت گرفته قرار دهند.
خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد البته می شود از محتوای مطالب منتشر شده حدس و گمان هایی را زد که از جمله آنها به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران است و این جای تشکر دارد چه از دولت های قبل و چه از دولت فعلی چراکه این نتایج فقط نتیجه تلاش های دولت فعلی نیست.
حجت الاسلام باقری ادامه داد:دومین مطلبی که از این مذاکرات فهمیده می شود این است که اتحادیه اروپا تحریم ها را بردارد و امریکا تحریم جدیدی نخواهد داشت و سوم اینکه فعالیت های نطنز و فوردو و اراک ادامه داشته باشد و البته این را باشک عرض می کنم.
وی افزود در مورد اینکه ما چه داده ایم و چه گرفته ایم همانطوری که در بیانیه آمده است ما فعالیت 19هزار سانتریوفیوژ را به 5هزار تقلیل می دهیم یعنی حدود سه چهارم فعالیت های هسته ای را تعطیل می کنیم و 15سال هم حق ساخت هیچگونه نیروگاه هسته ای نداریم.
امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد از دیگر توافقات صورت گرفته این است که از مجموع 8500کیلوگرم اورانیوم غنی شده 90درصد آنرا باید نابود کنیم و این به اضافه تغییر کاربری فردو و یک جا برنداشتن تحریم هاست و این در حقیقت یعنی محدود کردن قدرت علمی کشوراست.
حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت در مقابل توصیه های رهبری حفظ دستاوردهای هسته ای و گسترش توان علمی آن و همچنین رفع یکباره تحریم ها بود که ظاهرأ همه چیز برعکس شده است و ما تا 15 سال حق ساخت نیروگاه هسته ای نداریم و تحریم ها هم که یکباره برداشته نمی شود.
وی افزود از طرفی نباید در این رابطه تندروی هایی صورت گیرد و یک طرف بگویند که همه مسائل حل شد و توافق قرن صورت گرفته و برخی ها هم بی انصافی کنند و بگویند همه چیز از دست رفت چراکه بلأخره اینها بچه های این انقلاب هستند.
خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: ما اولأهیچگونه نگرانی از تیم مذاکره کننده نداریم و به آنها اطمینان داریم ولی عمده نگرانی مردم از طرف مقابل و شیطنت دشمن است
حجت الاسلام باقری گفت:البته سه ماه تا نهایی شده مذاکرات باقی مانده و در حال حاضر هم اتفاقی نیافتاده است که اگر بشود توافق خوبی است.
وی با اشاره به تحولات منطقه و تهاجم عربستان به یمن افزود متأسفانه عربستان سعودی با همکاری امریکا و اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای منطقه از ششم فروردین به یمن حمله کرد که این تجاوز شباهت زیادی به حمله آمریکا و اسرائل به فلسطین دارد و امروز آل سعود مبلغ و مروج اسلام امریکایی در جهان و وسیله ای برای کشتار مسلمانان شده است.
امام جمعه شهرستان در ادامه تصریح کرد امروز گوش هایی که باید مشکلات مسلمانان را بشنوند کر شده اند و بانهایی که باید بر علیه دشمنان اسلام داد بزنند لال شده اند و چشم هایی که باید بر ظلم هایی که بر مسلمانان می شود بگرید کور شده اند و البته عربستان با این کار دارد قبر خود را می کند.