یاور محمدی:

12 فروردین یادآور عالی ترین نوع دموکراسی در یک نظام است

سرویس: سیاسیکد خبر: 15791|20:21 - 1394/01/12
نسخه چاپی
12 فروردین یادآور عالی ترین نوع دموکراسی در یک نظام است
فرماندار شهرستان هرسین گفت: 12فروردین یادآورعالی ترین نوع دموکراسی در نظام و انتخاب نوعی از حکومت به دست آحاد مختلف مردم می باشد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،یاور محمدی فرماندار شهرستان هرسین در پیامی به مناسبت 12فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت در این روز بزرگ و سرنوشت ساز بود که ملت ایران با حضور در پای صندوقهای رای به حکومت جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود: از آن جایی که انقلاب اسلامی ما یک انقلاب کاملا مردمی بود بنابراین حضرت امام (ره) نیز با دوراندیشی خاصی انتخاب نوع حکومت را به خود مردم واگذار کردند تا آنها مشخص کنند از این پس کشور با چه نوع حکومت و مدیریتی اداره شود.

محمدی افزود: انتخاب نوع حکومتی تازه تاسیس به دست آحاد مختلف مردم و نه عده ای خاص بخوبی عالی ترین نوع دموکراسی را در نظام نشان می دهد، دموکراسی که حتی ذره ای از آن در دوران رژیم ستمشاهی نیز وجود نداشت و مردم هیچ حق انتخابی نداشتند.

فرماندار هرسین با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی انقلاب ایجاد آزادی بود گفت: در رابطه با آزادی نظرات مختلفی مطرح می شود اما در اسلام، آزادی جامع ترین معنا را در بر دارد که در آن شرایط سیاسی و اجتماعی لازم برای رشد و تعالی افراد در جامعه وجود داشته باشد، به عبارت دیگر انسان در انتخاب عقیده و بیان و نشر آن به گونه ای که به دیگران آسیبی وارد نیاید، آزاد باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یک مبنای حکومتی به رفراندوم گذاشته شد و رای بیش از 98 درصدی مردم به آن، عملا نشان داد که ملت ایران نظامی مبتنی بر دین، شریعت و اسلام را می پسندند.

محمدی در پایان گفت: حکومت مردمی جمهوری اسلامی 36 سال از عمر آن می گذرد و به پشتوانه همین مردم و هدایت مقام معظم رهبری که به راستی ادامه دهنده راه امام راحل (ره) هستند، روز به روز بر اقتدار و عزتش افزوده می شود.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 به دعوت امام خمینی (ره) همه پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای 10 و11 فروردین 58 برگزار شد و 98.2 واجدین شرایط با دادن رای آری، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.