حجت الاسلام روح الله باقری در مصاحبه با دیوانگاه:

مفهوم شعار سال یعنی اعتماد متقابل مردم و نظام / درحقیقت نقطه کانونی شعار سال دولت است

سرویس: سیاسیکد خبر: 15789|19:14 - 1394/01/12
نسخه چاپی
 مفهوم شعار سال یعنی اعتماد متقابل مردم و نظام / درحقیقت نقطه کانونی شعار سال دولت است
امام جمعه شهرستان هرسین گفت: مفهوم شعار سال یعنی اعتماد متقابل مردم و نظام و همدلی بیشتر میان ملت و دولت شرط عملیاتی شدن ظرفیت ها و تحقق آرزوهاست.

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسیندر مصاحبه با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص منویات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو اظهار داشت رهبری حکیم  وفرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای امسال نیزهم همچون سنوات گذشته در اولین دقایق تحویل سال شعار سال را عنوان کرده و امسال را  سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری کردند.
وی افزود مفهوم این شعار یعنی اعتماد متقابل مردم و نظام ،با توجه به ظرفیت های عظیم ملت ایران و سیاست های نظام اسلامی برای تحقق آرزوهای بزرگ ملی همکاری صمیمانه و همدلی بیشتر میان ملت و دولت شرط عملیاتی شدن ظرفیت ها و تحقق آرزوهاست.
خطیب جمعه شهرستان هرسین در ادامه خاطرنشان کرد به نظر می رسد نامگذاری سال 94با شعار دولت وملت همدلی وهمزبانی فرصتی گرانبها برای مجموعه قوای کشور و به خصوص دولت به عنوان سکان دار اجرائی کشور از سویی و ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی این کشور از سوی دیگر است تا با تقویت اعتماد متقابل گام های مهم و بزرگی در مسیر پیشرفت بردارند و در مقابل توطئه های دشمنی مصون بمانند.
حجت الاسلام باقری اظهار داشت تحقق بسیاری از امور و برنامه ها و پروژه های دولت بدون حضور ملت ممکن نخواهد بود لذا این همدلی بدان معناست که آنجا که دولت نیازمند مردم است ملت نیز همچون گذشته پای کار بوده و شاهد مدیریت واقعی کشور به دست مردم باشیم بدون شک حوزه های اقتصاد و فرهنگ بیشترین عرصه تبلور مشارکت مردمی است که اگر توان تمام ملت به صفر بیاید بسیاری از موانع مرتفع خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به مطالبات اصلی و اولویت دار ملت ایران افزود همچنان که رهبری عزیز فرمودند1-پیشرفت اقتصادی 2-اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی 3-پیشرفت ملی 4- عدالت 5-ایمان و معنویت می باشند که ملت ایران در طول این چند سال از دولت مردان طلب داشتنه اند و دولت به عنوان کار گذار ملت باید تحقق آنها تلاشی کند.
امام جمعه شهرستان تصریح کرد در واقع فلسفه شکل گیری دولت تحقق این آرمانهاست و تداوم مشروعیت آن تلاشی در جهت تحقق آنهاست و در حقیقت نقطه کانونی شعار سال دولت است.
حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت آفتی که متاسفانه در طول سالهای اخیر گاه به گاه شاهد بودیم و برخی جریان ها تلاش کردند که با قلمداد کردن دولت به عنوان کار گذار گروهی خاص(چه سیاسی و چه اقتصادی)مطالبات خود را از طریق آن پیگیری کنند.
وی افزود دولت نباید با کم توجهی به مسائل و مطالبات کلیدی کشور اسیر مسائل و موضوعات حاشیه ای گردد.