العبادی از آغاز آخرین مرحله نبرد بازپس‌گیری تکریت خبر داد

سرویس: سیاسیکد خبر: 15735|23:34 - 1394/01/06
نسخه چاپی
نخست وزیر عراق از آغاز آخرین مرحله نبرد آزادسازی تکریت، مرکز استان صلاح الدین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه المیادین، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که حمله نیروهای دولتی و داوطلبان مردمی به تکریت برای آزادسازی آن از دستتروریست های داعشاز سر گرفته شده است.

 

در همین حال، هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر اعلام کرد که مشارکت ائتلاف آمریکا در درگیری های تکریت مانع از آن خواهد شد که داوطلبان مردمی جنگنده های خود را که تروریست ها را زیر نظر می گیرد، مستقر کنند.

 

عامری گفت: داوطلبان مردمی در تمامی نبردهای خود از پهپادها استفاده کرده اند و به جنگنده های ائتلاف آمریکا نیازی ندارند.

 

همزمان گردان حزب الله در عراق اعلام کرد که گروه مقاومت اسلامی می توانند نبرد تکریت را فیصله دهند و نیازی به ائتلاف ندارند.

 

در همین حال،وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که نیروهای ائتلاف برای حمایت از نیروهای عراقی جهت بازپس گیری شهر تکریت دست به حملاتی زدند که این اقدام بنا به درخواست حیدر العبادی صورت گرفت.

 

العبادی در سخنانی اعلام کرده بود که ائتلاف حمایت هوایی و تجهیزات و سلاح را فراهم خواهد کرد.

 

یک مقام نظامی آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاریرویترزگفت که ائتلاف دستوراتی را مبنی بر آغاز اجرای حملات هوایی در شهر تکریت دریافت کرده است و این عملیات در جریان است.

 

همزمان دیگر مقامات آمریکایی تصریح کردند که کشورهای دیگری در ائتلاف نیز در این حملات مشارکت خواهند داشت.

 

منابع افزودند که جنگنده های آمریکایی و دیگر کشورها حدود 12 مقر داعش را در تکریت هدف قرار دادند که این مقرها پس از عملیات تجسسی جنگنده های ائتلاف انتخاب شده بود.

 

هادی خزرجی، عضو استانداری صلاح الدین نیز اعلام کرد که عملیات نظامی در تکریت چهارشنبه شب با حمله توپخانه ای و با موشک های کاتیوشا و خمپاره ها به مواضع داعش آغاز شد.

 

اوایل ماه جاری میلادی، عراق عملیات نظامی را با مشارکت 30 هزار نیروهای ارتش، پلیس، بسیج مردمی، شورای بیداری و برخی از عشایر برای بیرون راندن داعش از تکریت آغاز کرد.