میوه تنظیم بازار در هرسین قبل از عید تمام شد!

نارضایتی مردم از کیفیت و نحوه توزیع میوه شب عید /تفاوت فاحش کیفیت میوه تعاونی با کف بازار با همان قیمت

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15693|17:37 - 1393/12/29
نسخه چاپی
 نارضایتی مردم از کیفیت و نحوه توزیع میوه شب عید /تفاوت فاحش کیفیت میوه تعاونی با کف بازار با همان قیمت
بررسی های میدانی در سطح شهر هرسین نشان می دهد اگرچه قیمت انواع میوه نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی پیدا نکرده است اما آنچه بیش از این صدای مردم را درآورده است کیفیت نامناسب میوه تنظیم بازار و تمام شدن زود هنگام آن در آستانه تحویل سال است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،برخلاف وعده‌های داده شده در مورد توزیع گسترده میوه شب عید ، بررسی های میدانی در سطح شهر نشان می دهد اگرچه  قیمت انواع  میوه  نسبت به سال گذشته  افزایش محسوسی  پیدا نکرده است  اما آنچه بیش از این  صدای  مردم را درآورده است کیفیت نامناسب  میوه  تنظیم بازار بخصوص سیب قرمز است و ظاهرا قیمت‌های واقعی بازار متعلق به میوه‌هایی است که مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌کنند چراکه میوه‌هایی که با نرخ مصوب توزیع شده به هیچ وجه مرغوب نیست.
از همه اینها گذشته افزایش قیمتی را  که سایر کالاها نظیر مرغ و گوشت به آن دچار شده اند نمی توان نادیده گرفت به نحوی که قیمت مرغ همچنان بر 8هزار تومان تکیه کرده و خیال پایین آمدن ندارد و الیته در کنار این افزیش قیمت ها قول هایی است  که  رنگ از اعتماد کمرنگ شده مردم به وضعیت تنظیم بازار و تورم صفر در صد  بیش از پیش برده است!
یک شهروند هرسینی که در حال خرید میوه از مغازه های سطح شهر بود درگفتگو با خبرنگار دیوانگاه  از کیفیت پایین میوه های عرضه شده در سطح شهر گلایه داشت و عنوان کرد: میوه سیب درختی  که تنظیم بازار عرضه کرده است مانده به نظر می رسد و با وجود اینکه از نظر ظاهری بسیار مناسب هستند اما وقتی پوست آنها باز میشود  بسیاری از آنان درون پوسیده و خراب دارند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که  امسال میوه بازرگانی  در بازار نسبت به  سال گذشته با کیفیت  خیلی پایین تری عرضه شده است افزود با نزدیک شدن به پایان سال، میوه شب عید و تهیه آن با نرخ دولتی تبدیل به یکی از دغدغه‌های مردم شده است.
سالمی مدیر سازمان تعاون روستایی شهرستان هرسین هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه از ورود 40تن میوه به انبارهای شهرستان جهت توزیع خبر داده بود که به نظر میرسد این میزان جوابگوی نصف جمعیت شهرستان نبوده چراکه مردم در حال حاضر پرتقال 6هزار تومانی و سیب 3هزار توامانی را می خرند.

 البته به نظر می رسد وارد شدن دولت و نحوه عرضه میوه شب عید علت گرانی میوه به خصوص پرتقال تا سقف 6هزار تومان  بوده است چراکه مرغوبترین پرتقال تا قبل از بحث تنظیم بازار 3500تا 4000تومان عرضه می شد و این در حالی است که در آخرین لحظات خرید شب عید مردم مجبور به خرید پرتقال 6000تومانی هستند.
هرچند تعزیرات در روزهای پایانی سال نظارت های فراوانی بر بازار داشته است و برخورد هایی را با متخلفین انجام داده ولی در بحث کیفیت میوه تنظیم بازار اقدامی صورت نگرفته است.