تولد امام جواد(ع) واقفیه را به سکوت واداشت

کد خبر: 1282|16:26 - 1392/02/31
نسخه چاپی
<b>پایگاه خبری دیوانگاه: امام جمعه هرسین گفت: با تولد امام جواد(ع) واقفیه یعنی کسانی که در امامت امام کاظم(ع) توقف کرده بودند وامامت امام رضا(ع) را با نداشتن فرزند زیر سوال می بردند، به‌طور کامل خلع سلاح شده و سکوت کردند.</b>

به گزارش خبرنگار دیوانگاهحجت الاسلام باقری در گفتگو با خبرنگارمرصاد، با تبریک فرارسیدن میلاد امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد(ع) نامش همنام با پیامبر اسلام محمد (ص) و کنیه اش ابوجعفر والقاب مبارک آن‌حضرت تقی وجواد است.

امام جمعه هرسین افزود: پدر گرامی آن‌حضرت امام هشتم شیعیان، علی بن موسی الرضا(ع) ومادر گرامیشان سبیکه که از خاندان ماریه فبطیه، همسر پیامبراسلام به شمارمی رود هستند که این بانوی بزرگواراز نظر فضائل اخلاقی در درجه والایی قرار داشت واز برترین زنان زمان خویش بود و امام رضا(ع)ایشان را به عنوان بانویی منزه، پاکدامن و با فضیلت یاد می کردند.

وی تصریح کرد: آن امام همام در روز شهادت امام رضا(ع) ۸ساله بودند و به عنوان جوانترین امام مانند امام حسن مجتبی(ع) به دست همسر خویش درسن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند. پیکر مبارک ایشان، در کنار فبر جد بزرگوارش حضرت امام کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد وامروز حرم این دو امام عزیز مامن وپناهگاه خیل عظیم مشتاقان، عاشقان ومحبان است.

باقری تاکید کرد: زمانی که به سخن پر محتوای امام رضا(ع) درخصوص امام جواد(ع) نگاه می کنیم آن حضرت از فرزند خویش به عنوان مولودی پر برکت نام می برد. می توان گفت به این دلیل این سخن بسیار نافذ و پرارزش است زیرا با تولد امام جواد(ع) واقفیه یعنی کسانی که در امامت امام کاظم(ع) توقف کرده بودند وامامت امام رضا(ع) را با نداشتن فرزند زیر سوال می بردند، به‌طور کامل خلع سلاح شده و سکوت کردند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد