غرب نمی‌خواهد به صلح‌آمیزبودن فعالیت‌هسته‌ای ایران مهرتأیید بزند

کد خبر: 1247|14:04 - 1392/02/25
نسخه چاپی
<div align=\"right\"><b>پایگاه خبری دیوانگاه؛ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه غرب تمایلی به حل پرونده صلح آمیز هسته ای ایران ندارد، گفت: مذاکرات امروز ایران و آزانس مثبت نخواهد بود چون غرب نمی‌خواهد به صلح‌آمیزبودن فعالیت‌هسته‌ای ایران مهرتأیید بزند. <br /> <br /> </b></div>
به گزارش خبرنگار دیوانگاهوحید احمدی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هم زمانی نشست ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیدار جلیلی با کاترین اشتون، گفت: با بررسی اجمالی در پرونده صلح آمیز هسته ای کشورمان می توان با استدلال مدعی شد که غربی ها تمایلی برای حل این مشکل ندارند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران همواره در روند برنامه صلح آمیز هسته ای خود در راستای شفاف سازی گام برداشته است، تصریح کرد: ایران در مقطعی که آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعاهای را مطرح کرد، در یک مدالیته جامع به تک تک موارد ادعا شده پاسخ گفت، اما غرب باردیگر از پذیرش واقعیت ها سرباز می‌زند.

وی با تاکید براینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچگاه برای ادعاهای خود مستندات ارائه نمی کند، ادامه داد: امروز آژانس با دست آویز قرار دادن سایت پارچین و ادعاهای واهی درباره این سایت نظامی باردیگر ثابت کرد که به دنبال حل پرونده صلح آمیز هسته ای کشورمان نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: غرب نیز دریافته جمهوری اسلامی ایران خارج از تعهدات بین المللی و قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی گامی برنداشته و در همین راستا مذاکرات پیش رو به دلیل کارشکنی ها که در سوابق آژانس و غرب در مذاکره با ایران بر جامانده مثبت نخواهد نبود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه مسئله هسته ای به اهرم فشاری ضد ایران از سوی غرب تبدیل شده است، گفت: مطمئنا با پایان یافتن پرونده هسته ای کشورمان غرب با بهانه ای نو به دنبال تحت فشار گذاشتن مردم ایران خواهد بود زیرا با گذشت ۳۳سال از انقلاب اسلامی مردم ایران نیز دریافته اند که غرب با مسئله هسته ای مشکلی ندارد بلکه با ماهیت وجودی انقلاب اسلامی در ایران مشکل دارد.

هم زمان با برگزاری دهمین نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران از اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون سعید جلیلی و کاترین اشتون  روز چهارشنبه در استانبول دیدار خواهند داشت./

پایان پیام

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد