طرح هاي غرب براي سقوط دولت \"بشار اسد\" با شکست مواجه خواهد شد

کد خبر: 1232|20:59 - 1392/02/22
نسخه چاپی
<div align=\"right\"><b>\"سرور کشميري\" تحليلگر سياسي در مقاله اي اذعان مي کند که طرح پيشنهادات اعلام منطقه پرواز ممنوع، تجاوز مستقيم نظامي از سوي آمريکا و حمايت از تروريست هاي سوري توسط آمريکايي پيشنهاداتي \"مضحک\" هستند و دولت اوباما نبايد به آنها اعتنا نمايد.</b></div>
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هافينگتون پست ؛ نويسنده در ادامه با اذعان به اختلاف نظر رژيم صهيونيستي و دولت آمريکا در مورد نوع مقابله با دولت سوريه مي افزايد \"مداخله نظامي رژيم صهيونيستي عليه سوريه اخيرا انجام شد. مي توان گفت اين تجاوز در راستاي منافع ملي آن رژيم بود.اکنون نيز فشارهايي در واشنگتن وجود دارد که مي خواهد دولت آمريکا را به پيروي از رژيم صهيونيستي وادار سازد تا از طريق آن اوباما قانع شود که بايد به مداخله نظامي مستقيم در مورد سوريه دست بزند. آنچه مشخص است انست که دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي در مورد جبران سوريه داراي منافع ملي هم پوشان با يکديگر نيستند. در واقع، مداخله نظامي آمريکا عليه سوريه يک خطاي بزرگ استراتژيک از سوي دولت اوباما خواهد بود. چنين اقدامي سبب وارد شدن آسيب هاي جدي به قدرت نظامي و اقتصادي آمريکا در منطقه خاورميانه خواهد شد.\" 

نويسنده ضمن هشدار به دولت اوباما در مورد حمله نظامي احتمالي عليه سوريه مي افزايد \"سياستمداراني که دولت اوباما پس از تجاوز اخير رژيم صهيونيستي عليه سوريه به انجام اقدامي مشابه تحريک مي کنند بايد به تبعات آن براي آمريکا نيز توجه داشته باشند. در اين باره ژنرال \"مارتين دمپسي\" رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا در نشست هفته گذشته که از سوي نشريه \"کريستين ساينس مانيتور\" تدارک ديده شده بود با هشدار به طرفداران جنگ آمريکا عليه سوريه اظهار داشت \"اگر به تبعات چنين اقدامي فکر کنيم گمان نمي کنم که هيچ از اعضاي کنگره ديگر تمايلي به اقدام نظامي آمريکا در سوريه داشته باشند... تنها در سايه سوريه اي باثبات و با مذاکره و مصالحه طرفين درگير در آن کشور مي توان اين بحران را حل کرد... تبعات تجاوز نظامي عليه سوريه نامشخص خواهد بود.\" 

نويسنده با اذعان به مضحک بودن ارايه پيشنهاد اعلام منطقه پرواز ممنوع از سوي دولت آمريکا براي سوريه مي افزايد \"شايد عده اي اظهار نمايند که دولت اوباما مي تواند در مورد سوريه منطقه \"پرواز ممنوع\" اعلام نمايد اما بايد گفت دولتي همچون دولت سوريه که داراي قابليت هاي قدرتمند ضد هوايي است براحتي مي توان اين مسئله را ناديده انگارد در نتيجه چنين پيشنهادي مضحک است. ژنرال دمپسي نيز در اين باره در جريان همان نشست خبري هشدار داد که اعلام منطقه پرواز ممنوع از سوي دولت آمريکا به هيچ وجه اقدامي موثر نخواهد بود و در آن صورت آمريکا مجبور خواهد شد تا به تجاوز نظامي گسترده اي عليه اهداف موجود در خاک سوريه دست بزند.\" 

نويسنده مقاله در ادامه با انتقاد از پيشنهادات عموما ارايه شده از سوي سناتورهاي جمهوريخواه آمريکايي در مورد تسليح تروريست هاي سوري از سوي دولت اوباما مي افزايد \"در اين ميان پيشنهاداتي نيز ارايه شده اند مبني بر آنکه دولت اوباما بايد تروريست هاي سوري را تسليح نمايد در صورتي که چنين اقدامي يک خطاي بزرگ استراتژيک خواهد بود. با اين اقدام سلاحها مي توانند در اختيار گروههاي تروريستي اي چون جبهه \"النصره\" قرار گيرند که بسيار خطرناک خواهد بود.\" 

نويسنده با اذعان به اين موضوع که دولت اسد در مبارزه با تروريست هاي سوري موفق بوده مي افزايد \"احتمال پيروزي اسد در جنگ با تروريست هاي سوري بسيار زياد است. دولت اسد هنوز در ميان نظاميان عضو ارتش آن کشور از محبوبيت بالايي برخوردار است. شبکه خبري \"يورو نيوز\" هفته گذشته گزارش داد که نظاميان سوري موفق شده اند تا نواحي پيراموني شهرهاي دمشق و همچنين نواحي مهمي از شهر \"حمص\" را از تروريست هاي سوري بازپس گيرند.\" 

نويسنده با اذعان به اين موضوع که سوريه اين بحران را پشت سر خواهد گذاشت مي افزايد \"ميزان تلفات آمريکايي ها در جريان جنگ هاي پيشين داخلي آن کشور بيش از 750 هزار نفر بود. کشتار و خونريزي در کشورهاي اروپايي نيز سالها وجود داشته و ميليون ها نفر در اثر آن جان خود را از دست دادند. کشورهاي خاورميانه اما مدت ها تحت استعمار قدرتهاي اروپايي از جمله انگليس و فرانسه قرار داشتند. بحران کنوني در سوريه دهشتناک است اما مي توان به آينده اي روشن بيانجامد و همچون کشورهاي ديگر جهان بتواند به آينده اي با ثبات و پايدارتر ختم شود.\" 

نويسنده در پايان با اذعان به اختلاف در منافع ملي آمريکا و رژيم صهيونيستي در مورد بحران سوريه مي افزايد \"حمله رژيم صهيونيستي عليه سوريه در راستاي منافع ملي آن رژيم بود اما بايد گفت که انجام چنين اقداماتي از سوي دولت آمريکا در راستاي منافع ملي آن کشور و بنابراين آمريکايي ها بايستي خود را از مداخله مستقيم نظامي در سوريه دور نگهدارند.\" 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد