سالن نیمه‌فعال ناشران هنری و گلایه‌ غرفه‌داران/ اجاره‌مان هم در نمی‌آید

کد خبر: 1175|09:00 - 1392/02/17
نسخه چاپی
<div align=\"right\" class=\"titleDetail f13\" id=\"mainPlace_WI_31_lblSotitr\"><b>غرفه‌داران سالن ناشران هنری که نیمی از غرفه‌های آن خالی مانده است از مکان و فروش پایین خود ناراضی‌اند.</b></div>

به گزارش خبرنگار دیوانگاه به نقل از خبرنگار مهر، امسال برای نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سالنی مختص ناشران آثار هنری و با همین عنوان (سالن ناشران هنری) برپا شده است.

این در حالی است که در این سالن تنها ناشران یک حوزه از حوزه‌های مختلف هنری، یعنی موسیقی حضور دارند. در این بخش از نمایشگاه کتاب تهران از مجموع 30غرفه برپا شده 16 غرفه یعنی نیمی از سالن خالی است و در 14 غرفه فعال دیگر ناشران آثار حوزه موسیقی به عرضه محصولات فرهنگی و هنری خود می‌پردازند.

رضا مرتضایی؛ مدیر غرفه انجمن موسیقی ایران در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: ما از مکانی که به ناشران حوزه هنر اختصاص داده‌اند راضی نیستیم البته همین جا این را بگویم که در این قسمت تنها ناشران موسیقی قرار دارند و لذا بهتر این بود که بر سر در سالن به جای کلمه هنر می‌نوشتند موسیقی.

وی افزود هنر شاخه‌های مختلفی از جمله سفالگری، سینما، طراحی و نقاشی را شامل می‌شود و بسیاری از بازدیدکنندگان با ورود به سالن از این که تنها ناشران آثار موسیقایی در آن حضور دارند، متعجب می‌شوند.

مرتضایی اضافه کرد: غرفه ما در سال‌های قبل در شبستان بود و امسال بنا به تصمیم مسئولان به این قسمت از نمایشگاه منتقل شدیم ولی متاسفانه هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در مورد محلی که ما در آن قرار داریم نشده است.

مسئول غرفه انجمن موسیقی ایران همچنین گفت: دستگاه‌های کارتخوان ما هم تا غروب روز جمعه غیر فعال بود و از آن زمان تا الان هم مکررا قطع و وصل شده است.

محسن نویدپور؛ مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آوای نوین و مسئول این غرفه نیز به خبرنگار مهر گفت: تمام ناشران حاضر در این سالن در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند در حالیکه اجازه نداده‌اند در ورودی سالن از کلمه موسیقی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بابت هر متر از غرفه‌ای که اجاره کرده 340 هزار تومان پرداخت کرده است، گفت: غرفه ما 8 متری است و حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان بابت اجاره غرفه پرداخت کرده‌ایم در حالیکه تا امروز فروش ما بسیار اندک بوده و فکر نمی‌کنم تا آخر نمایشگاه بتوانیم حتی به اندازه هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ایم، آثارمان را بفروشیم.

مدیر غرفه موسسه فرهنگی و هنری آوای نوین نیز از قطع بودن دستگاه‌های کارتخوان تا غروب روز جمعه خبر داد و گفت: در دو روز اخیر نیز ارتباط این دستگاه‌ها مکررا قطع و وصل می‌شد.

سعید مرادی؛ مسئول غرفه ترانه شرقی نیز گلایه‌های مشابهی دارد و از فروش کم محصولات فرهنگی و لوح‌های فشرده آثار بزرگان موسیقی ایران ناراضی است.

وی گفت: فکر می‌کنم یکی از دلایل انتقال ما از شبستان به این قسمت از نمایشگاه کاهش سر‌ و‌ صدای دستگاه‌های پخش موسیقی ما بود ولی الان هم که در اینجا مستقر هستیم اجازه بلند‌کردن صدای سیستم‌های پخش را به ما نمی‌دهند.

مرادی افزود: تا الان که 5 روز از نمایشگاه می‌گذرد یک چهارم هزینه‌هایی را که کرده‌ایم به دست نیاورده‌ایم.

علی عزیزی، مسئول غرفه آواز بیستون نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از خالی بودن سالن‌ها گلایه مند بود و گفت: سالن ناشران موسیقی در نمایشگاه کاملا گم است و بسیاری از مخاطبان وقتی وارد این سالن می‌شوند بر اساس برداشتی که از ورودی آن (کلمه سالن ناشران هنری) دارند منتظر دیدن غرفه‌های دیگر حوزه هنری هستند.

عزیزی اضافه کرد: تا الان که 5 روز از نمایشگاه می‌گذرد شاید فروش ما کمتر از 40 هزار تومان باشد. مسئولان اگر بناست به موسیقی اهمیت بدهند بهتر است این گونه اهمیت ندهند!

حجت سیدحسینی مسئول غرفه مرکز موسیقی حوزه هنری نیز به خبرنگار مهر گفت: غرفه ما در حد خودش خوب است. درست است که فروش در نمایشگاه مهم است اما ما به همین حضور هم راضی هستیم.

به گفته وی دستگاه‌های کارت خوان این قسمت از نمایشگاه کتاب تهران نیز تا غروب روز جمعه قطع بوده و در دو روز اخیر نیز با قطعی و وصلی مواجه بوده است.

در همین رابطه محمد حسین‌پور، مدیر سالن ناشران هنری به خبرنگار مهر گفت: در این قسمت از نمایشگاه 14 غرفه برپا شده است که ما یک سمت از سالن را به ناشران حوزه موسیقی و طرف دیگر را به ناشران حوزه سینما اختصاص داده ایم ولی دوستان سینمایی بدقولی کردند و نیامدند غرفه‌هایشان را تحویل بگیرند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا نام این سالن را که فقط ناشران آثار یک عرصه از هنر در آن قرار دارند، سالن آثار هنری گذاشته اید، گفت: ما همان روز اول این مسئله را به مسئولان نمایشگاه گفتیم و به آنها پیشنهاد دادیم که نام این سالن را سالن موسیقی و سینما بگذارند ولی مورد پذیرش واقع نشد.

حسین پور همچنین یادآور شد: همه پارتیشن‌بندی‌ها و نصب چادرها را ما خودمان انجام دادیم و به غرفه‌ها هم دستگاه پست تحویل داده شده است. همچنین در ورودی سالن 2 ایستگاه آتش‌نشانی قرار دارد که در صورت بروز هر گونه حادثه مشکل را فورا برطرف می‌کنند.

حسین پور در واکنش به انتقاد بسیاری از غرفه‌داران این بخش از نمایشگاه کتاب تهران در مورد ضعف اطلاع‌رسانی مربوط به این قسمت گفت: کار اطلاع‌رسانی و تبلیغات معمولا برعهده خود غرفه‌دارهاست و آنها باید خودشان پولی را جمع می‌کردند تا از طرقی مانند رادیو یا سایت و ستاد نمایشگاه برایشان اطلاع‌رسانی و تبلیغات می‌شد.

مدیر سالن ناشران هنری همچنین یادآور شد: بنرهای ورودی سالن ناشران هنری از روز دوم نصب شده و در حال حاضر 50 بنر در ورودی نمایشگاه از متروی مصلی و 50 بنر نیز در ورودی نمایشگاه از متروی شهید بهشتی برای اطلاع رسانی این بخش از نمایشگاه نصب شده است.

وی در عین حال با پذیرش برخی کاستی‌های این بخش از نمایشگاه کتاب تهران گفت: به هر حال چون سال اولی است که ناشران حوزه هنر و به ویژه موسیقی دارای یک جای ثابت و مستقل شده اند، طبیعی است که ضعف‌هایی هم در حوزه‌های تبلیغات و اطلاع رسانی داشته باشد و امیدواریم این مشکلات در دوره‌های آتی برطرف شود.


    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد