افزایش هزینه حج تمتع آن را محدود به اقشار مرفه می‌کند

کد خبر: 1174|08:56 - 1392/02/17
نسخه چاپی
<div align=\"right\"><b>عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر اهمیت سفر حج تمتع برای مسلمانان، گفت:‌ تصمیم به افزایش قیمت فیش‌حج تمتع، سفر حج را محدود به اقشار مرفه می‌کند. </b></div>

به گزارش خبرنگار دیوانگاه وحید احمدی در گفت ‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت،ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ حج و زیارت برای جامعه اسلامی، توضیح داد: با توجه به عنایتی که باید مسئولان به مسائل فرهنگی و همچنین فرهنگ حج و زیارت داشته باشند انتظار است تا به سرعت در تصمیم افزایش هزینه‌های سفر حج تمتع تجدیدنظر شود.

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاوردر مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید توجه جدی خود را به این موضوع معطوف کند چرا که حج تمتع هم از وظایف شرعی مومنان است و هم اینکه به لحاظ ثبات در فرهنگ اسلامی جامعه، اثرات و برکات فراوانی دارد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در مجلس نهم، ادامه داد:‌ افزایش قیمت ۹ الی ۱۲ میلیون تومان سفر حج واجب ناعادلانه است و نباید دولت صرفاً با لحاظ افزایش قیمت نرخ دلار و افزایش نرخ تورم هزینه‌های این سفر روحانی را تعیین کند چرا که حج تمتع سفری فرهنگی است و سرمایه‌گذاری روی امور فرهنگی هرگز هزینه منفی نیست.

وی با بیان اینکه افرادی هستند که بیش از هشت یا ده سال در انتظار اعزام به حج تمتع بوده‌اند، تصریح کرد: ولی با شرایط پیش آمده نا‌امید هستند زیرا توان پرداخت افزایش قیمت‌ها را ندارند، در چنین شرایطی این خطر وجود دارد که سفر حج واجب به اقشار مرفه جامعه محدود شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از باز شدن فضای دلالی در خرید و فروش فیش‌های حج تمتع، افزود: سازمان حج و زیارت بلافاصله باید وارد میدان شده و دست دلالان را از این حوزه معنوی بیرون بکشد چرا که هر جایی که این افراد ورود پیدا کرده‌اند، مفسده نیز وارد شده است./

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد