امام جمعه هرسین عنوان کرد:

لزوم حمایت از نیروی انتظامی در اجرای طرح نور/کار فرهنگی با پشتوانه حاکمیتی میسر می‌شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31739|18:16 - 1403/02/14
نسخه چاپی
لزوم حمایت از نیروی انتظامی در اجرای طرح نور/کار فرهنگی با پشتوانه حاکمیتی میسر می‌شود
امام جمعه هرسین گفت: کار فرهنگی با پشتوانه حاکمیتی محقق می‌شود، اگر در کنار کار فرهنگی اقتدار حاکمیتی صورت نگیرد چه کسی باید پاسخگوی آن شخصی باشد که حرام سیاسی انجام می دهد، به بهانه کار فرهنگی نباید اصل موضوع را کنار گذاشت.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) نه فقط بر شیعیان بلکه بر گردن همه بشریت در طول تاریخ حق سنگینی دارند در هدایت بشر و در معرفی اسلام ناب، کسی که با جهاد تبیین از تحریف دین مبین اسلام جلوگیری کرد.

امام جمعه هرسین افزود: از این بزگوار نقل شده است که گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد می کند، امانت داری را از بین می برد و مردم را در فشار و سختی به ستوه می آورد و باعث نپذیرفتن حرف حق می شود. 

وی خطارنشان کرد: در بحث گرانی در کنار توطئه های دشمنان دو عامل در داخل کشور موثر هستند، اول: مسئولینی که به خاطر سوء مدیریت و عدم نظارت بر قیمت ها و بازار باعث التهاب در بازار می شود و دسته دوم، خود مردم هستند، اگر همه مردم نسبت به همدیگر انصاف را رعایت کنند شاید بسیاری از مشکلات مردم حل می شود.

رضایی اظهار داشت: اسلام راه های مختلفی را برای کاهش مشکلات اقتصادی سفارش کرده است که از آنجمله می توان به انفاق، صدقات، خمس، زکات و دستگیری از نیازمندان و ترغیب به کار و دوری از تنبلی اشاره کرد.

امام جمعه هرسین افزود: در روز قیامت محتکرین در ردیف قاتلین قرار می گیرند چرا که اینها مایحتاج  مردم را انبار می کنند به این انگیزه که در آینده گران می شود، اینها زالو صفتانی هستند که سفره مردم را کوچک می کنند.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام تنبیهی ایران در هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هر چه از اقدام تنبیهی و سیلی ایران اسلامی می گذرد به جایگاه رفیع ایران اسلامی در دنیا پی می بریم، در گذشته نگاه برخی از مسئولین ما به آمریکا و اروپا و دل در گرو برجام بسته بودند و کشور را معطل برجام کرده بودند.

امام جمعه هرسین ضمن تشکر از دولت جمهوری اسلامي ايران در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اکسپو در داخل کشورافزود: نمایشگاه اخیر که با حضور 70کشور برگزار شد و بیش از 2هزار سرمایه گذار و تاجر در کشور ما سرمایه گذاری کردند نشان دهنده این است که هم از اقتصادی در حال پیشرفت هستیم و اینکه هم سرمایه گذران احساس امنیت می کنند در داخل کشور ما سرمایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: به افرادی که در داخل دارای تفکر غربی هستند این درس فهمانده شد که اگر در میدان نظامی در دنیا که استکبار جهانی چیزی حز حرف زور را نمی فهمد اگر دستتان از نظر نظامی خالی باشد از لحاظ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی هم به شما اعتنایی نمی کنند و کشور شما را در انزوا قرار می دهند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: خطاب به دولت محترم و قوای سه گانه عرض می کنیم که فرماندهان نظامی و نیروهای مسلح ما لبیک گفتند به ولی فقیه خود و پاسخ مناسبی به دشمن دادند الان نوبت فرماندهان اقتصادی است که با وعده های صادق اقتصادی از مشکلات مردم گره گشایی کنند.

خطیب جمعه هرسین افزود: یکی از مواردی که می شود در بهبود وضعیت معیشت مردم موثر باشد جلوگیری و برخورد با دلالان و سودجویان بدون هیچ مماشاتی است که ضمن معرفی به مردم نتیجه را به مردم ابلاغ کنند، با کسانی که در فضای مجازی باعث التهاب در بازار می‌شوند باید به مانند دشمن صهیونیستی برخورد کرد.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی خاطرنشان کرد: آنزمان عده ای در داخل کشور این اقدام را موثر ندانستند و حتی نسبت به نتیجه این نامه بی اعتنا بودند و امروز می بینند نتیجه آن نامه را، این اعتصاب دانشجویان در سراسر اروپا و آمریکا بی سابقه است و صدای تشت رسوایی آمریکا و اروپا به گوش دنیا رسید.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: کسانی که مدعی آزادی بیان و حقوق بشر بودند این حقوق بشر شما بود!؟ مشخص شد که حقوق بشر شما در راستای منافع دنیایی شماست و هر گاه برخلاف منافع شما باشد نقض حقوق بشر می شود.

امام جمعه هرسین افزود: جنگ غزه مرز بین انسانیت و حیوانیت را نمایان کرد و بی کفایتی برخی از حکام عرب را نشان داد و نشان داد می‌شود مسلمان نبود اما انسان باشی،می‌شود ایرانی باشی اما در آغوش صهیونیست قرار بگیرد.در کشور ما به بهانه آزادی زنان و حقوق زنان شعار سر دادند.

وی تصریح کرد: سخنگوی سازمان به ظاهر ملل وقیحانه این همه جنایات علیه زنان در اروپا و امریکا را نمی بینند آنوقت نگران حقوق زنان در ایران هستند، شما چقدر دروغگو و وقیح هستید، و چقدر احمق و خائن هستند کسانی که در داخل کشور در صف شما قرار گرفته اند.هدف دشمن از این جریانات به حاشیه بردن اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا و فراموش کردن جنایات رژیم صهیونیستی و تحریک احساسات مردم در داخل کشور است اما این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: تشکر می کنیم از نیروی مقتدر انتظامی که در اجرای طرح نور به میدان آمدند، اینجا وظیفه قوای سه گانه است که همکاری کنند بیش از 30دستگاه در بحث حجاب و عفاف وظیفه دارند، عده ای به بهانه کار فرهنگی پشت نیروی انتظامی  را خالی کردند و هیچ کاری انجام ندادند بیایند پاسخ بدهند که  نزدیک به دو سال از فتنه سال 1401گذشت در بحث حجاب چه کرده اند و چه بودجه ای را هزینه کردند.

خطیب جمعه هرسین افزود: چرا به جای حمایت از نیروی انتظامی سنگ اندازی می کنند، ما منکر کار فرهنگی نیستیم ولی منظور شما از کار فرهنگی دست روی دست گذاشتن و کاری انجام ندادن است، همه دستگاه ها موظف هستند، میراث فرهنگی و گردشگری چه کاری انجام داده است که در مراکز گردشگری ما شاهد بی بندوباری و ولنگاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی با پشتوانه حاکمیتی محقق می‌شود، اگر در کنار کار فرهنگی اقتدار حاکمیتی صورت نگیرد چه کسی باید پاسخگوی آن شخصی باشد که حرام سیاسی انجام می دهد، به بهانه کار فرهنگی نباید اصل موضوع را کنار گذاشت.

رضایی اظهار داشت: دشمن می داند اگر حیای زنان را در جامعه از بین ببرد آن جامعه یک جامعه بی هویت می شود ایرانی و اسلامی بودن ما توصیه همه شهداست.