فرماندار هرسین:

استاندارد سازی آموزش‌های اطفای حریق در روستاها

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31738|14:11 - 1403/02/14
نسخه چاپی
استاندارد سازی آموزش‌های اطفای حریق در روستاها
اولین جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سال ۱۴۰۳ در شهرستان هرسین برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،ابوطالب ایتوندی در آغاز این‌ جلسه طی سخنانی اظهار امیدواری کرد که امسال نیز مانند سال گذشته در میزان تصادفات انشاالله شاهد کاهش آمارها باشیم.

ایتوندی در این جلسه بر تهیه نقشه مناطق دارای سابقه آتش سوزی به منظور پیش بینی راهبردهای پیشگیرانه و بعنوان‌ یک پدافند غیر عامل تاکید کرد.

وی ادامه داد : با اجرای این روند می‌توان با راهبردهای پیشگیرانه ، تجهیز دهیاری های منطقه به امکانات اطفاء حریق ، اطلاع رسانی و هشدارهای به موقع به کشاورزان ، عشایر و روستائیان آنان را از خطرات احتمالی آگاه کرد.

ایتوندی همچنین خواستار استاندارد سازی و بروز نمایی آموزش های اطفاء حریق برای روستائیان و استفاده از ظرفیت گروههای روستدار محیط زیست برای مهار آتش سوزی شد.

فرماندار شهرستان هرسین همچنین از ادارات متولی خواست با آموزش عمومی و فرهنگ سازی های موثر از وقوع آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی پیشگیرانه نمایند‌.

وی همچنین از آمادگی دستگاههای خدماتی و هشدار به دهیاری ها با توجه هشدارهای اخیر هواشناسی خبر داد و گفت مسیل های پر خطر شهرهای هرسین ، بیستون و روستاهای بخش های مرکزی و بیستون شناسایی و توسط ادارات مربوطه بصورت روزانه مورد بازدید و رصد قرار می‌گیرند.

بررسی مواردی که ممکن است در معابر شهری ، بزرگراهها و محورهای مواصلاتی زمینه بروز بحران و تصادفات را فراهم کنند از دیگر موارد مطرح شده توسط فرماندار هرسین بود و وی خواستار ایمن سازی مجدد کلیه تقاطع ها و مسیرهای در دست احداث شد.

نوسازی کلیه علائم ، تابلوها ، ایجاد شیارهای لرزاننده در مسیرهای پیش بینی شده ، ایجاد و توسعه روشنایی معابر شهری و روستایی و همچنین محورهای های مواصلاتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

آمادگی دستگاهها در بحث اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع ، مدیریت منابع آب در فصل بهار و تابستان ، تشریح آخرین اقدامات انجام شده و بررسی پیشنهادات در خصوص مهار سنگ های ریزشی کوه دیوانگاه از موضوعات این جلسه بود.