فرماندار هرسین:

تحقق مصوبات سفر استاندار به هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31735|23:49 - 1403/02/10
نسخه چاپی
تحقق مصوبات سفر استاندار به هرسین
فرماندار هرسین گفت: مصوبات سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان هرسین در مسیر تحقق صد در صدی است.

به گزارش دیوانگاه ،ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری جشنواره‌ گلیم هرسین از اجرایی شدن یکی دیگر از مصوبات سفر جناب آقای دکتر صحرایی استاندار محترم کرمانشاه به شهرستان هرسین خبر داد. 

به گفته ایتوندی : معرفی هرچه بیشتر و اقتصادی سازی گلیم هرسین از دغدغه های استاندار محترم است که در سفر اخیر ایشان به شهرستان برگزاری جشنواره کشوری گلیم هرسین مورد تصویب قرار گرفت و اعتبار لازم نیز توسط ایشان تامین شده است. 

وی تصریح کرد : گلیم خارق العاده هرسین با توجه به پژوهش ها و مطالعات صورت گرفته ظرفیت تبدیل به جهانی شدن را دارد و علاوه بر ارز آوری به فرصتی مناسب برای معرفی بین المللی این شهرستان تبدیل خواهد شد و می‌تواند توسعه وضعیت اقتصادی هنرمندان را فراهم آورد. 

فرماندار هرسین افزود : قرار گرفتن جشنواره گلیم هرسین در تقویم جشنواره های ملی از دیگر موضوعاتی است که در دست پیگیری است. 

به گفته ایتوندی بستر سازی ورود بافندگان گلیم به بازارهای جهانی و آشنایی با تجار از دیگر اهداف مورد پیگیری در این جشنواره است تا گلیم هرسین در نگارخانه های جهانی همچنان خودنمایی کند. 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین ادامه داد : در این جشنواره علاوه بر گلیم کلیه صنایع دستی و آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان نیز معرفی خواهند شد. 

در بخش دیگری از این جلسه امین کوگانی معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بر همکاری همه جانبه این اداره کل در راستای حمایت از گلیم هرسین و برگزاری جشنواره پیش رو تاکید کرد. 

وی همچنین‌ توسعه صنعت گلیم هرسین و اقتصادی سازی آنرا از‌ مهمترین برنامه های این معاونت دانست. 

به گفته کوگانی حضور هنرمندان گلیم باف و معرفی محصولات آنان و فعالان این عرصه در نمایشگاههای داخلی و بین المللی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه برای معرفی هر چه بیشتر و اقتصادی سازی گلیم هرسین بوده است. 

ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.