پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:07 - 1403/07/14
سجاد دارابی:

خلع ید و رفع تصرف حدود ۸ هکتار از اراضی ملی در هرسین

رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین گفت: در 6ماهه نخست امسال تعداد ۱۰ پرونده برای متخلفین حوزه منابع طبیعی تشکیل و با همکاری دستگاه قضایی نسبت به خلع ید و رفع تصرف حدود ۸ هکتار از اراضی ملی تصرف شده اقدام شد.

 ،سجاد دارابی رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مدیریت در 6ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین در راستای اجرای وظایف سازمانی خود عهده دار حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی  از ۸۵هزار هکتار اراضی ملی جنگلی و مرتعی شهرستان هرسین می‌باشد.

رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود: وسعت بسیار زیاد اراضی ملی و کمبود پرسنل و تجهیزات، این اداره را بر آن داشت تا از مشارکت مردم در این راستا بهره ببرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این مشارکت تا جایی پیش رفته است که مردم طبیعت دوست شهرستان هرسین در حفاظت از طبیعت گوی سبقت را از ادارات مرتبط ربوده و با حساسیت خاص پیگیر وضعیت طبیعت شهرستان هستند.

 

دارابی با اشاره به عملکرد این اداره در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: اجرای پروژه آبخیزداری در حوزه شمال شهر هرسین، پاسخگویی به بیش از ۲۵۰ مورد استعلام اشخاص حقیقی و ادارات دولتی( که میانگین مدت زمان پاسخگویی کمتر از ۲۴ ساعت میباشد و این در حالیست که هر استعلام ۴۰ روز فرصت بررسی و پاسخگویی دارد) تشکیل تعداد ۱۰ پرونده تخلف برای متخلفین حوزه منابع طبیعی و ارجاع به مراجع قضایی ، خلع ید و رفع تصرف ۱۰ فقره اراضی ملی به مساحت حدود ۸ هکتار، واگذاری بیش از ۲۰ محدوده از اراضی ملی محدوده و حریم شهرها و روستاها به منظور اجرای طرح های مسکن شهری و روستایی، تهیه طرح مرتعداری برای احیای مراتع شهرستان به مساحت ۲۰۰۰ هکتار و صدور بیش از ۳۵۰ مجوز حمل چوب آلات مجاز از جمله مهمترین اقدامات این مدیریت می باشد.

 

رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود: در راستای حفظ و نگهداری از اراضی ملی و جنگلی با بکارگیری دیده بان در  اراضی ملی به میزان ۱۴۰۰ نفر روز جهت تسریع در رسیدگی به تخلفات و اطفای حریق های حادث شده  و انجام گشت و مراقبت شبانه روزی در ۱۴۰ پلاک جنگلی و مرتعی اقدام شده است.