پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه21:48 - 1403/07/07

مراسم تکریم و معارفه دادستان هرسین برگزار شد

با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و مسئول ارزشیابی قضات استان کرمانشاه و معاون فرهنگی دادگستری استان، روسای ادارت و ارگان های و کارکنان و وکلای دادگستری شهرستان مراسم تکریم و معارفه دادستان هرسین برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،با حضور حجت الاسلام حسن رضایی امام جمعه، ابوطالب ابتوندی فرماندار، دکتر کرمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و مسئول ارزشیابی قضات استان کرمانشاه و دکترصادقی معاون فرهنگی دادگستری استان، روسای ادارت و ارگان های و کارکنان و وکلای دادگستری شهرستان مراسم تکریم و معارفه دادستان هرسین برگزار شد..

 

 علی آزادی رئیس دادگستری شهرستان هرسین در این جلسه اظهار داشت: در مجموعه قوانین کیفری و اداری وظایف و مقررات متعددی برای دادستان پیش بینی شده است و بیش از 1000وظیفه مکتوب برای دادستان ها تعریف شده است و این وظایف هم در حیطه مدعی العموم بودن و هم در حیطه قضایی می باشد.

 

رئیس دادگستری شهرستان هرسین افزود: این حجم از وظایف و اختیارات دادستان دلالت بر این دارد که یکی از مهمترین سمت های قضایی در تشکیلات دادگستری و نظام عدالت کیفری می باشد 

 

وی تصریح کرد: به نمایندگی از تمام همکاران اداری و قضایی از زحمات سه ساله جناب آقای الماسی که با تمام توان دادسرای هرسین را مدیریت کردند کمال تشکر را داریم انصافاً ایشان از جمله مدیران شجاع، لایق و توانمندی هستند که در جهت تحقق برنامه های قوه قضاییه خصوصاً سند تحول قضایی تلاش زیادی داشتند.

 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در ادامه این مراسم اظهار داشت: دکتر الماسی در مدت حضور خود در شهر هرسین منشاء خدمات زیادی بودند و چه در شورای تامین و چه در سمت دادستانی هرسین ایفای نقش داشتند تقدیر و تشکر می کنیم.

 

حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین از دیگر سخنرانان این مراسم در سخنانی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب و دگرگونی در همه زمینه ها در کشور رقم خورد، تا قبل از انقلاب دستگاه قضایی یک دستگاه وابسته به قوه مجریه و زیر نظر شاه مملکت بود و تصمیمات مستقلی نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی ما شاهد استقلال قوه قضاییه هستیم.

 

امام جمعه هرسین افزود: آنچه در تصمیمات قوه قضاییه مشاهده می شود این است که توده مردم ناراضی نیستند و بعضاً دانه درشت ها و اختلاسگران صدایشان بلند می شود و این نشان از آن دارد که قوه قضاییه دارد درست عمل می کند.

 

مسلم الماسی دادستان هرسین در سخنانی اظهار داشت: حدود 12سال است که مهمان استان کرمانشاه هستیم و سعی کردیم در این مدت تکالیف یک مهمان را به جا آوریم و سعی کردیم سربار نباشیم، تلاش کردیم آنچه در توانمان بود برای این مردم عزیز و دوست داشتنی و لایق انجام دهیم.

دادستان هرسین افزود: مرسوم است که در اینگونه مراسمات کسی که تکریم می شود عملکردی از خود ارائه دهد، هر چند که وظایفی که قانون بر عهده ما گذاشته بدون کم و کاست اجرا کردیم ولی آنچیزی که به عنوان عملکرد اعلام بکنیم حقیقتاً انسان وقتی که امثال شهید سلیمانی و شهید هنیه را می بیند خجالت می کشد،بنده اقدام شایسته ای نداشتم بلکه آنچه که انجام گرفته وظیفه قطعی بنده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان هرسین با مشکلات عدیده ای  به خصوص در حوزه مواد مخدر دارد، انچه که وظیفه بنده بود و در توان داشتم در این موضوع انحام دادیم و قاطعانه و محکم با مقوله مواد مخدر در شهرستان برخورد کردیم هر چند که برخورد قضایی به تنهایی برای مقابله به این مشکل کافی نیست.

الماسی در ادامه اظهار داشت: در مقوله معادن و اراضی ملی ما با جدیت برخورد کردیم و افرادی ذی نفوذ قصد داشتند یک معدن چند صد هکتاری را تصاحب کنند که به موقع ورود کردیم و موضوع را به دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی و دادستان کل استان اطلاع دادیم که جلوی واگذاری غیر قانونی این معدن گرفته شد.

وی افزود: سعی کردیم دادستانی پناهگاه مردم باشد و درب اتاقمان را به روی مردم فقیر و مستضعفان باز گذاشتیم و تمام تلاشمان این بود که اگر شخصی مظلوم به دادستانی مراجعه می کند امیدوار باشد که حقش گرفته می شود و با برهم زنندگان نظم عمومی به شدت برخورد شد.

در پایان این مراسم از زحمات سه ساله دکتر مسلم الماسی دادستان شهرستان تقدیرشد و در ادامه آقای یونس عباسی به عنوان دادستان جدید هرسین منصوب شد.