پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:54 - 1403/06/23
امام جمعه هرسین :

در کنار تخصص داشتن روحیه انقلابی مهم است

امام جمعه هرسین گفت: تجربه کشور ما به ویژه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نشان داده که با وجود همه کارشکنی ها و توطئه های شیطانی دشمنان آنچه که می تواند به عنوان یک نسخه گره گشا مشکلات کشور را با آن برطرف کرد داشتن روحیه انقلابی در میان مسئولان است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج )اظهار داشت: حکومت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، تداوم بعثت خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) است، پیامبر نازنینی که بر اساس دستورات قرآن مسیری را در بعثت طی فرمودند که این مسیر بر اساس تعالیم نورانی قرآن بود و پس از آنحضرت، اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(علیهم السلام ) این مسیر را طی نمودند، اما شیاطین، کسانی که همواره در تقابل با جبهه حق بودند نگذاشتند مسیر نورانی بعثت آنچنان که باید طی شود.

 

امام جمعه هرسین افزود: اعتقاد به مهدویت فقط جنبه اخروی ندارد بلکه اعتقاد به مهدویت در اصلاح سبک زندگی و تبیین مسیر صحیح زندگی بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است.در واقع می شود گفت که سعادت دنیا و آخرت ما با اعتقاد قلبی و عملی به مهدویت ایجاد می‌شود. همه آحاد جامعه از خرد و کلان اگر به مهدویت اعتقاد داشته باشند آن تربیت صحیح دینی رقم خواهد خورد.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه که جامعه امروزه را دچار انحطاط و عقب گرد کرده وبه تعبیری جاهلیت مدرن را ما شاهد هستیم بدلیل دوری از آموزه های اصیل دینی است.

 

حجت الاسلام رضایی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به شاخصه های مدیر انقلابی اظهار داشت: تجربه کشور ما به ویژه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نشان داده که با وجود همه کارشکنی ها و توطئه های شیطانی دشمنان آنچه که می تواند به عنوان یک نسخه گره گشا مشکلات کشور را با آن برطرف کرد داشتن روحیه انقلابی در میان مسئولان است.

 

امام جمعه هرسین افزود: با وجود همه تحریم ها و تجربه هشت سال دفاع مقدس آنچه که باعث شد این کشور اینگونه مقتدرانه روی پای خود بایستد و به دشمن باج ندهد، داشتن روحیه انقلابی و توکل بر خدا و داشتن ایمان واقعی و تبعیت محض از ولی فقیه بود. لذا در کنار تخصص و مسئولیت پذیری مسئولان نظام آنچه که بسیار حائز اهمیت است داشتن روحیه انقلابی ست.

 

وی تصریح کرد:  برخی از ویژگی های مدیریت انقلابی داشتن اعتقاد قلبی و عملی به مبانی اصیل اسلامی و اینکه برای اداره کشور دنبال الگو و سیاست های غلط غربی نرویم. مدیر انقلابی در کنار تلاش و کار جهادی به شدت توکل بر خدا دارد، خود را همواره بدهکار مردم می داند نه طلبکار مردم، با فساد و سوء استفاده از بیت المال به شدت مقابله می‌کند و در استفاده از بیت المال بسیار حساس است. 

 

حجت الإسلام رضایی اظهار داشت: مدیر انقلابی کسی است که نگاهش براساس شایسته سالاری است، نه جناحی و باند بازی های خاص سیاسی و همواره پاسخگوی مطالبات مردم هست. در کلام خود همواره امید را به مردم منتقل می کند. ما نمی توانیم و نمی شود در قاموس مدیر انقلابی راه ندارد. فردی ساده زیست و مردمی ست و در میان مردم همچون مردم زندگی می کند، از ظرفیت های داخلی به نحوی شایسته استفاده می‌کند و توجه خاصی به ظرفیت ها و توان داخلی کشور دارد. 

 

 امام جمعه هرسین افزود: برخی متاسفانه اینگونه القاء می کردند که بدون رابطه با چند کشور خاص اروپایی و  آمریکا نمی شود کاری از پیش برد، در حالی که ما در طول جنگ و در آن دوران سخت که تجربه و توان کنونی را نداشتیم اما آن دوران سخت را در سایه ایمان به خدا عزتمندانه سپری کردیم.

 

وی تصریح کرد: مدیر انقلابی همواره خود را بدهکار خدا و مبانی انقلاب می داند نه بدهکار جناح و باند خاصی. او کم هزینه و پربازده است، چه شد که شهید رجایی ماندگار شد، چه شد که از شهید رئیسی به نیکی نام می برند آنها کم ادعا و پر بازده بودند. مدیر انقلابی در مسئولیت ها خود را در محضر خدا می بیند، کمبودها و تحریم ها را مانعی برای پیشرفت کشور نمی بیند و بلکه  آن را تبدیل به فرصت می کند. از مشاوران و کارشناسان متدین مؤمن و امین استفاده می کند نه کسانی که نسخه های غلط غربی را تجویز می کنند.

 

خطیب جمعه هرسین در ادامه با اشاره به اوضاع سرزمین های اشغالی و نیز اوضاع بسیار آشفته کابینه جعلی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که شاید در این ایام  شنیده شود اینکه چرا جمهوری اسلامی  تا کنون پاسخ رژيم غاصب صهیونیستی را نداده است؟ تجربه نشان داده که جمهوری اسلامی در امنیت خود اهل مماشات با هیچ کشوری نیست.هم در تجربه عین الاسد و هم در وعده صادق این را نشان داد، اما در این ایام برخی از رسانه ها ناآگاهانه و  یا با تحلیل های سطحی می گویند که جمهوری اسلامی چرا تا کنون پاسخ  رژیم صهیونیستی را نداده‌؟جمهوری اسلامی در انتقامش قطعی، حتمی و در واقع سخت تر از گذشته اقدام خواهد کرد و تردیدی در آن نیست.

 

امام جمعه هرسین افزود: این تعلل باعث شده که دشمن کانی مدام زیر موشک قرار گرفته و در پناهگاه به سر ببرند و این خود اقتصاد و امنیت سرزمین اشغالی را به شدت تحت تاثیر قرار داده، این آشفتگی به جایی رسیده حتی لندن که حمایت همه جانبه از سران رژیم صهیونیست می کرد کمک های خود را قطع کرده چرا که دیدند جنگ در غزه بازدهی و نتیجه ندارد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: این صبر راهبردی، موجب محبوبیت جهانی جمهوری اسلامی و نفرت جهانی از رژیم کودک کش صهیونیستی شده است. و از طرفی هم در این مدت در کنار آشفتگی در سرزمین های اشغالی و کابینه ای که روز به روز استعفای سران ارتش رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم و از طرفی هماهنگی و اتحاد بیشتر محور مقاومت در یمن ، سوریه، عراق و لبنان که نگاهشان به جمهوری اسلامی و مدیریت جمهوری اسلامی است همه این موارد در اثر همین صبر راهبردی ست که جمهوری اسلامی به خوبی دارد مدیریت می‌کند، اما در عین حال،انتقام حتمی ست و سخت تر از گذشته و این دور از دسترس نیست.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به سفر دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم کشورمان به کشورعراق اظهار داشت: این سفر دستاوردهای بسیاری دارد، هم پیام وحدت و حسن همجواری با سایر کشورهایی است که در منطقه قرار دارندکه موجب عصبانیت دشمنان شده است و هم در خصوص مسائل اقتصادی، امنیتی و سیاسی  و زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و ایجاد وحدت بیشتر در میان کشورهای منطقه در مقابل وحشی گری های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

امام جمعه هرسین در انتها با انتقاد از ساعات پخت و کیفیت نامناسب نان و نیز قطعی مکرر آب و نیز گل آلودگی آب شرب هرسین که موجب نارضایتی مردم شده‌اند از مسئولان خواستار رسیدگی عاجل به این موارد شد.