پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:24 - 1402/07/22
سرپرست شهرداری هرسین خبر داد:

فاز دوم تبدیل قبرستان قدیمی لک به بوستان آغاز شد

سرپرست شهرداری هرسین گفت: قبرستان قدیمی محله سراب و لک که بخشی از آن تحت عنوان پارک بانوان بود به یک پارک و بوستان بزرگ بنام بوستان کاج تبدیل خواهد شد.

به گزارش دیوانگاه ،یزدان خلیل پور در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: با توجه به کارشناسی های به عمل آمده و شرایط ویژه این پارک کوچک مناسب و در خور استفاده بانوان نمی باشد لذا مولفه های لازم برای احداث پارک تحت عنوان (بانوان) از جمله محصور بودن محل احداث،محل مناسب برای ایمنی امنیت و آسایش  فرزندان و مکانی ورزشی استاندارد و....در دست بررسی است .

 

سرپرست شهرداری هرسین افزود: قبرستان قدیمی محله سراب و لک که بخشی از آن تحت عنوان پارک بانوان بود به یک پارک و بوستان بزرگ بنام بوستان کاج تبدیل خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این گردید که در آتیه نزدیک محلی جدید جهت فضای سبز شهری برای بانوان پر افتخار شهرمان در نظر گرفته شود بنابراین شهرداری و شورای اسلامی شهر در صدد مکانی به همین منظور در نظر گرفته است  که هم از نظر محیطی و ورزشی و هم استاندارد های معتبر و مورد تایید را دارا باشد همچنین از ردیف بودجه ای مشخص در خصوص محلی مناسب برای ورزش و گذراندن اوقات فراقت بانوان محترمه بهره گیری نماییم‌.

 

خلیل پور اظهار داشت: تغییر نام گذاری پارک بانوان به بوستان کاج جهت توسعه کلی این مکان و نیز ساخت یک مکان استاندارد و پیشرفته واقعی جهت بانوان در مکان دیگری است نه فقط یدک کشیدن اسم بانوان در حالی که هیچگونه امکانات و شاخصه ای برای مادران و خواهران عزیز نداشته باشد.

 

سرپرست شهرداری هرسین افزود: توجه به نامگذاری روز هرسین در ۲۵ مهرماه هر سال، شهرداری هرسین قصد دارد در کنار ساخت و توسعه اماکن تفریحی و رفاهی به فرهنگ سازی و ذکر نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نماید و در کنار درج نام و تمثال شهدا در جای جای شهر به معرفی این قهرمانان واقعی برای نسل جوان نیز بپردازد که در این زمینه تقاضامندیم متولیان فرهنگی و رسانه ها ما را یاری نمایند تا بخش کوچکی از این رشادت ها بازگو شود.