پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:59 - 1402/06/10
امام جمعه هرسین :

مهمتر از دعوت مسئولین ارشد به شهرستان،اجرایی کردن مصوبات است

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: نکته مهمتر از دعوت و سفر مسئولین ارشد کشوری به شهرستان بحث پیگیری و اجرایی کردم مصوبات است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته در سخنانی اظهار داشت: یکی از نقشه های که دشمنان همواره در صدد اجرایی کردن آن هستند،  بحث ناکارامد نشان دادن نطام و ناامید کردن مردم ازنظام ومسئولان است، لذا همه کسانی که دغدغه مند هستند، ضمن اشراف بر دستاوردهای نظام و بازگو کردن آنها این موضوعات را به نسل جوان آینده برسانند و بازگو کنند.

 

امام جمعه هرسین افزود: عده ای می گویند که دستاوردهای نظام که اینگونه عنوان میشود اگر در زمان پهلوی هم بود ما به اینها می  رسیدیم، غافل از اینکه اینها 53سال پادشاهی کردند و قسمت های عمده ای از خاک این کشور را بخشیدند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در همه زمینه ها به رشدی رسیددینم که جزو رتبه های برتر دنیا هستیم، آن هم در شرایطی که همه دنیا در زمان جنگ بر علیه ما بود، غرب حتی اجازه همکاری با کشورهای هم پیمان خودشان را به ما نمی دادند، ما با این همه سختی به این جایگاه رسیدیم ولی در زمان پهلوی نه تحریم بودیم و نه کشوری بر علیه ما می جنگید ولی خفت و خواری وجود داشت.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که ما به قله نزدیک شده ایم اغراق نیست، دشمن این واقعیت را می بینید که دست و پا می زند، کسانی که دم از شعار زن، زندگی و آزادی می زنند ببینند که چند درصد از زنان در دوران پهلوی سواد خواندن و نوشتن داشتند وامروز چقدر است.

 

امام جمعه هرسین افزود: نزدیک شدن به قله به معنای تمام شدن مشکلات نیست، افرادی هستند که وقتی به نوک قله نزدیک می شوند نفس کم می آورند، اتفاقا باید تلاش را مصاعف کرد نه اینکه احساس خستگی بکنیم، لذا دور از انصاف است که جوانان را آگاه نکنیم و خدمات نظام را نادیده بگیریم.

 

وی تصریح کرد: طبق آمار بانک جهانی قریب به نیمی از مردم ایران در زمان طاغوت در فقر و گرسنگی بودند، تنها در یک سفر خواهر شاه مخلوع ایران بیش از نیم میلیون دلار هزینه شد، آنقدر غارت کردند از این کشور که هنوز پس از 44سال دارند از پول و جواهرات این کشور خرج می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: باید گفت که نظام اسلامی کارآمد است و خدمات دولت را باید گفت، در چند روز گذشته افتتاح فاز جدید پارس جنوبی که 20سال کشور معطل این موضوع شده بود دستاورد بزرگی است، نه مشکل را به برجام گره زدند و نه منتظر غرب و مذاکرات شدند و با توان داخلی راه اندازی کردند.

 

امام جمعه هرسین افزود: ایجاد فتنه ها نشان دهنده رشد کشور است که داریم به سمت جلو حرکت می کنیم، و قطعا در آینده گشایش هایی خواهیم دید در سایه اقتدار نظام اسلامی و مسئولانی که صادقانه خدمت می کنند.

 

وی ضمن خداقوت به نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به بیان نکاتی در خصوص مطالبات به حق مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: در سفر دکتر نیکزاد به هرسین بنا شد که نسبت به پوشاندن کانال محله راخیز هزینه ای در نظر گرفته شود که هنوز محقق نشده است، انتظار داریم در فرصت باقی مانده این امر مهم محقق شود.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: موضوع دیگر اینکه با توجه به محرومیت شهرستان هرسین متاسفانه خیلی از معابر نیاز به آسفالت دارند که شهرداری هم توان پاسخگویی را ندارد، اگر امکان دارد مجوز یک کارخانه آسفالت به شهرداری اعطاء شود و یا اینکه قیر رایگان جهت پوشش خیابان های شهر هرسین اختصاص داده شود.

 

بحث تامین تجهیزات ورزشی شهرستان علیرغم قول های داده شده، پیست دو میدانی دور زمین چمن فوتبال، کمبود تجهیزات پزشکی ،امبولانس و پزشک متخصص، پیگیری مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه هرسین مورد تاکید قرار داد و افزود:  نکته مهمتر از دعوت و سفر مسئولین ارشد کشوری به شهرستان بحث پیگیری و اجرایی کردم مصوبات است.