پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:32 - 1402/05/17
فرماندار هرسین:

آماده پذیرایی از زائران اربعین هستیم

فرماندار هرسین در سومین جلسه ستاد اربعین شهرستان گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه های راه ، بهداشت و درمان ، مهار ترافیک ، تسهیل در تردد زائران و ارتقاء وضعیت اماکن بهداشتی و رفاهی بین راهی بخشی از خدمات و فعالیت های صورت گرفته در راستای تسهیل سفر زائران است.

به گزارش دیوانگاه ،ابوطالب ایتوندی در سومین جلسه ستاد اربعین که با حضور حجت الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و امام جمعه برگزار شد لازمه خدمت به زائران را مدیریت جهادی مسئولین دانست. 

 

فرماندار شهرستان هرسین پس از بررسی مصوبات جلسات گذشته افزود: مسئولان باید با مدیریت جهادی بویژه در راستای ارائه خدمات به زائران از خود مایه بگذارند. 

 

وی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه های راه ، بهداشت و درمان ، مهار ترافیک ، تسهیل در تردد زائران و ارتقاء وضعیت اماکن بهداشتی و رفاهی بین راهی بخشی از خدمات و فعالیت های صورت گرفته در راستای تسهیل سفر زائران است. 

 

ایتوندی اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی (ع) و توانایی در نظارت و بررسی عملکرد مواکب و همچنین‌ با اعلام نظر اعضای ستاد اربعین ضمن تجمیع مواکب پیش بینی شد تعداد ۹ موکب در مسیرهای رفت و برگشت زائران ایجاد و خدمات مضاعفی با مدیریت هیئت های مذهبی ارائه دهند. 

 

فرماندار هرسین در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اقدامات انجام شده در جهت ایمن سازی مسیرهای بزرگراهی و مهار ترافیک پرداخت و اظهار داشت: روکش ۲۰ کیلومتر در بزرگراه کربلا (در حوزه هرسین) ، ایجاد رمپ ورود و خروج برای مواکب ، شانه سازی و حذف نقاط حادثه خیز در بزرگراه بویژه در پلیس راه و نصب علائم و تابلوهای ترافیکی قسمتی از این خدمات است. 

 

ایتوندی تصریح کرد: با تجهیز مساجد بین راهی به سیستم های سرمایشی و حمام و افزایش تعداد سرویس های بهداشتی ثابت و سیار در شهر بیستون زمینه ارائه خدمات بهداشتی ایده آل را  به زوار فراهم شده است. 

 

وی افزود: مرکز بهداشتی درمانی و اورژانس بیستون و هچنین بیمارستان هرسین ضمن تقویت حضور نیروی انسانی با تجهیزات پزشکی ، میزان و نوع دارو ارتقاء یافته اند و آماده ارائه خدمات می باشند. 

 

ایتوندی در ادامه سخنانش افزود: بعلت تردد زیاد خودروها در پلیس راه یک شانه خاکی به طول ۲ کیلومتر و عرض ۶ متر در قبل از این مکان جهت جلوگیری از ترافیک و انسداد مسیر یاد شده احداث شده است.