پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:05 - 1402/05/09
فرماندار شهرستان هرسین:

به منظور حفظ سلامت زوار مواد غذایی فقط در موکب ها توزیع می‌شود

فرماندار هرسین در دومین جلسه ستاد اربعین شهرستان گفت:بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده و به منظور حفظ سلامتی زوار مواد غذایی فقط در داخل موکب در بین مردم توزیع می‌شود.

به گزارش دیوانگاه ،ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در دومین جلسه ستاد اربعین ضمن بررسی آخرین وضعیت موکب ها، مصوبات جلسه گذشته واقدامات انجام شده توسط ادارات در قالب خدمات اربعین و تاکید بر ارائه خدمات متفاوت تر از سالهای گذشته برای زوار تاکید کرد و اظهارداشت: موضوع اربعین و پیاده روی آن صرفا یک زیارت ساده نیست ، بلکه بعنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ تشیع  پیامی بزرگ از اتحاد و همبستگی برای دشمنان دارد.

 

فرماندار هرسین افزود: تردد زوار در مسیرهای بزرگراهی و توقف آنان برای استفاده از امکانات موکب ها گاه ترافیک های نسبتاً سنگینی را بدنبال دارد و در این راستا پیش بینی های خوبی در این شهرستان بعمل آمده‌ است.

 

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین نکاتی که قبل از ایجاد موکب ها مورد توجه قرار گرفت موضوع مهار و جلوگیری از وقوع ترافیک و تسهیل در تردد خودروها بود.

 

ابوطالب ایتوندی بیان داشت: بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده و به منظور حفظ سلامتی زوار مواد غذایی فقط در داخل موکب در بین مردم توزیع می‌شود.

 

فرماندار هرسین در ادامه سخنانش خواستار تشدید گشت های نظارتی و تعزیراتی به منظور برخورد با اصناف متخلف شد.

 

از مهمترین مواردی که ایتوندی بر اجرای آن تاکید داشت : نظارت شبانه روزی بر مراکز توزیع مواد غذایی بویژه اغذیه فروشی ها و رستوران ها بود.

 

به گفته فرماندار هرسین انجام تبلیغات فرهنگی به منظور معرفی فرهنگ ناب عاشورا در موکب ها ، ساماندهی مشاغل مزاحم و سد معبر در محور بیستون از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.