پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:40 - 1394/05/16
در حال تکمیل شدن.../

پویش مردمی "من روستایی هستم" در هرسین راه اندازی شد

در اعتراض به سخنان عجیب و توهین آمیز هاشمی رفسنجانی در خصوص روستاییان پویش مردمی "من روستایی هستم" در هرسین راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در روزهای گذشته اظهارات هاشمی رفسنجانی همانند برخی از سخنان قبلی اش بار دیگر حاشیه ساز شده است. او که به نظر می رسد از برخی از اقدامات اخیر عصبانی است مواضعی را در پیش گرفته که تاحدود بسیاری سخنانش را غیر قابل اعتماد کرده است.

 

رفسنجانی در گفتگویی که اخیرا انجام داده، اظهار داشته است:بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الآن آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.

 

این سخنان وی که به نظر می رسد ناشی از عدم آشنایی با سوابق درخشان روستاییان است، امروز موجی از نارضایتی را به راه انداخته است.

 

کمتر کسی است که با فعالیت های تاثیرگذار و بدون چشمداشت جمعیت روستا نشین برای انقلاب آشنا نباشد. از تقدیم صدها هزار شهید توسط روستاییان برای انقلاب تا نقش مهمی که آن ها در استحکام پایه های نظام داشته اند، همگی مبین این مسئله است که انقلابی بودن یکی از ویژگی های اصلی روستاییان در ایران بوده و هست.

 

اگر به شخصیت های بزرگ نظام و اولین نفرات حاضر در انقلاب نیز نگاهی بیاندازیم در خواهیم یافت که بسیاری از آن ها یا روستا زاده هستند و یا اینکه پدران آن ها روستایی بوده اند.

 

با این وجود با توجه به آنچه که مطرح شد، نارضایتی در میان روستاییان از این سخنان هاشمی رفسنجانی باعث شده است که یک پویش مردمی در همین راستا با عنوان "من روستایی هستم" شکل بگیرد.

 

به نظر می رسد با توجه به عمق توهینی که رفسنجانی به روستاییان داشته است، جمعیت کثیری از روستاییان و البته مردم شهرنشین به این سخنان واکنش نشان داده و در قالب پویش مردمی "من روستایی هستم" اعتراض خود را اعلام کنند.