پورعاطفی مدیر منابع طبیعی شهرستان طبیعت را یک موهبت خداوندی دانست که در اختیار بشر قرار داده شده و باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.
وی در ادامه فواید منابع طبیعی را یادآور شد و افزود پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی باعث تخریب طبیعت شده است و ضررهای این مصیبت را فقط وجود منابع طبیعی بیشتر می تواند جبران کند.
در ادامه نوری بخشدار مرکزی شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث ریزگردها اظهار داشت چیزی که نسل ها را تحدید می کند آلاینده های موجود در هوا می باشد و متأسفانه در سال های خیلی دور با استفاده بی رویه و غیر اصولی از منابع طبیعی باعث تخریب آن شده اند و انشاءالله اگر توجه ویژه ای به بحث درخت کاری شود می توان تا حدودی این ضعف را جبران کرد.