پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:20 - 1399/08/07
امام جمعه هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

حمایت رئیس جمهور فرانسه از توهین به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم می کنیم/فرانسه از رشد اسلام در اروپا مستأصل شده اند

امام جمعه هرسین اقدام نشریه فرانسوی در توهین به ساحت پیامبر اسلام(ص) و حمایت رئیس جمهور این کشور را از این اقدام محکوم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص توهین اخیر نشریه  فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام(ص) و حمایت رئیس جمهور این کشور از این اقدام اظهار داشت: در چند ماه گذشته نشریه فرانسوی شارلی ابدو کاریکاتوهای توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را منتشر کرد که واکنش مسلمانان را در پی داشت و نفرت خود را نسبت به این کار نشان دادند.

 

وی افزود:  در جدیدترین نمونه از این اقدامات رئیس جمهور فرانسه از این اقدام حمایت کرد و از آن به عنوان یک آزادی بیان و عقیده نام برد و باز در سنوات قبل دیدیم که در اروپا اقدام به سوزاندن قرآن قرآن کردند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  باید دید که ریشه این کار کجاست که هر از چند گاهی این اقدامات در اروپاه انجام میشود؟ واقعیت این است که اینها مستأصل شده اند که در فرانسه و کل اروپاه رشد اسلام همه اینها را سردرگم کرده است و مسلمانان در آینده اروپا بسیار موثرخواهند بود و برخی از امارها که خود اروپایی ها منتشر کرده اند بیانگر این است که تا 50سال آینده تا سال 2070جمعیت مسلمانان بیشتر از جمعیت مسیحیان خواهد بود.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت:  اینها با این اقدامات میخواهند جلو رشد اسلام را در غرب  بگیرند که ما میبینیم که در سالهای 2010به بعد سریعترین رشد را مسلمان در اروپا دارند.

 

وی ضمن محکومیت این اقدام کشور فرانسه افزود : در اینجا هم باید تعقل کرد و هم اینکه دولت محترم و نظام اسلامی ما باید درسی به فرانسه بدهد و روایط اقتصادی را محدود کنند و کالاهایی که ساخت فرانسه است را نخرند و اگر کشورهای اسلامی قدری از ارتباطات اقتصادی را با فرانسه کم کنند دیگر این کشور به خود اجازه توهین به مقدسات ما را به خود نمی دهد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  رئیس جمهور روسیاه فرانسه این اقدام خود را آزادی بیان می داند ولی این توهین هایی که به خودش کرده اند را برنمی تابد و سفرای کشورها را احضار کرده اند، انشاالله آینده ازآن موحدان و یاران امام مهدی(عج) خواهد بود که خداوند در قرآن وعده آن را داده است.