پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:12 - 1399/04/20
امام جمعه هرسین :

تشکر از اقدام انقلابی مجلس در عدم تأیید اعتبارنامه نماینده فاسد/ قوه قضاییه با اقدامات خوبش محبوبیت خودش را در جامعه بالا برده است

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در این چند ماه گذشته قوه قضاییه با اقدامات خوبش محبوبیت خودش را در جامعه بالا برده است و از درون خودش مبارزه با فساد را شروع کرده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه:حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسب های پیش رو اظهار داشت:  20تیرماه مصادف با سالروز وفات مرحوم حاج احمد کافی (ره) ، عالمی گرانقدر که قبل از انقلاب محبوب دل مومنین و متدینین بود و در یک تصادف مشکوک رانندگی از دنیا رفت.

 

وی افزود: 21تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در آنجاست که امام خمینی(ره) نسبت به آن موضوع حساس بودند و فرمودند: درزمان خود رضاشاه قتل عام مسجد گوهرشاد را به خاطر دارم کسانی که هم سن من هستند به خاطر دارند که در مسجد مسلمانان که مرکز اقامه نماز بود یک عده از مظلومینی که برای دادخواهی آنجا جمع شده بودند را قتل عام کردند.

 

امام جمعه هرسن خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری در نمایشگاهی که در این مسجد برپا شده بود خود ایشان قضیه را خیلی زیبا توصیح دادند و فرمودند: نکته محوری مرحوم حاج آقا حسین قمی است که از بزرگان مشهد بودند و بر سر مسئله کشف حجاب گفتند که من می روم و با رضاشاه صحیت می کنم و مجبورش می کنم که گوش بدهد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: حتی تأکید کردند که اگر گوش نکردند خفه اش می کنم و وقتی به تهران آمد دولتی ها او را هدایت کردند به شاه عبدالعظیم و او را نگه داشتند و شاه هم اجازه ملاقات به او نداد و به تبعید او را به عراق فرستاد.

 

وی افزود:  موقعی که در تهران دستگیر و در دست دولتی ها بود علمای مشهد در مسجد گوهرشاد جمع شدند برای اینکه اولاً حاج آقا حسین قمی را به مشهد برگردانند و ثانیاً: حرف های که ایشان خواسته اند باید تحقق پیدا کند اصلا اجتماع علما در کشیک خانه مسجد گوهرشاد برای این بود.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به اهانت روزنامه عربستانی الشرق الاوسط به مرجعیت شیعی در عراق تصریح کرد:  روزنامه الشرق الاوسط با انتشار یک کاریکاتور موهن با هتک حرمت آیت الله سیستانی که از مراجع بزرگ شیعی است اوج وقاحت و عداوت خود را نشان داد.

 

وی افزود: از زمانی که این تصویر منتشر شد طوفان مخالفت در عراق و کشورهای دیگر برخواست تا انجاکه مسئولان این روزنامه در یک عقب نشینی آشکار این تصویر را از سایت خود حذف کردند و گفتند که این تصویر مربوط به دخالت های ایران بوده و قصدی برای آیت الله سیستانی نبوده است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: رقابت بین عربستان و کشورهای دیگر عربی به خصوص عراق از دیرباز بوده است و بعد از سرنگونی صدام و روی کار آمدن یک دولت شیعی و یک نیروی قدرتمند نظامی مثل حشد الشعبی میلیاردها دلار در عراق هزینه کردند و همه اینها بر باد رفت و رویای تسلط بر عراق برای عربستانی ها به کابوسی تبدیل شد و آنها در این وضعیت هر چند وقت یکبار رفتار احمقانه ای جدیدی دارند.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به اقدامات اخیر مجلس در رد اعتبار نامه یک نماینده مجلس اظهار داشت:  تشکرمی کنیم از مجلس شورای اسلامی که در یک اقدام مناسب یک تصمیم انقلابی گرفتند و برای مبارزه با فساد و عدم تأیید اعتبارنامه  یک نماینده که اسناد مختلفی وجود داشت که این نماینده در تراز مجلس نیست نماینده ای که دستش آلوده است و خودش اقرار دارد و می گوید که شماهایی که می خواهید اعتبار نامه مرا تأیید کنید من می توانم دست شما را هم رو کنم این تهدید برای این مجلس خیلی زننده بود.

 

وی افزود: تشکر می کنیم از اقدام مجلس شورای اسلامی اما گلایه ای هم داریم و آن اینکه چرا بیش از 100نماینده تأیید اعتبارنامه دادند برای این نماینده فاسد و نماینده حوزه انتخابیه ما هم باید پاسخ بدهد که بلاخره اولین روزهای ورود شما به مجلس شورای اسلامی است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  آراء باید شفاف باشد اگر نماینده ای دفاع داشته باشد از اعتبارنامه یک نماینده فاسد چه دلیل و مدارکی دارد آیا از آن تهدید نماینده فاسد ترسیده اند یا چیز دیگری بوده است من هشدار می دهم به خصوص به نماینده این شهرستان ، آغازین روزهای ورودش به مجلس است انشاالله پاسخ شفافی برای مردم داشته باشید ما توقع مواضع انقلابی داریم.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد افزود: خدا را شاکریم در این چند ماه گذشته قوه قضاییه با اقدامات خوبش محبوبیت خودش را در جامعه بالا برده است و از درون خودش مبارزه با فساد را شروع کرده است و مجلس شورای اسلامی هم با این اقدام خودش آمده است و یک جراحی در داخل خودش بکند و غده سرطانی را از داخل خودش بردارد.

 

وی افزود: انشاالله دولت در یک سال باقی مانده و این دولت پیر و خسته که اقرار دارد ما در زمینه مسکن ناتوان بوده ایم آیا می تواند بگوید در کدام زمینه موفق بوده اند در این فرصت باقی مانده کمتر از یکسال عمر دولت کاری بکنید مردم وضعیت خوبی ندارند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: وضعیت گرانی ، مسکن و دلار بیداد می کند همین چند سال پیش دلار 3500تومان بود و امروز 22هزار تومان است دولت باید حرکتی بکند اینها نشان از بی تدبیری دولت تدبیر است.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان اظهار داشت: هیچ کدام از برنامه های شما نتیجه ای برای مردم نداشت از برجام گرفته تا مسکن که شما گقتید قوطی کبریت دولت قبل را قبول ندارید و می خواهید که مسکن امید بسازید، انشاالله که خدای متعال مسئولین ما را سر عقل بیاورد.