پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:38 - 1396/11/20
امام جمعه هرسین :

مردم با حضور در راهپیمایی 22بهمن پشتیبانی خود را از نظام بیان می کنند/ مردم انتظار پیشرفت اقتصادی و ترویج روحیه جهادی در مدیریت کشور را دارند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: انشاالله این مردم قدرشناس و انقلابی با حضور در راهپیمایی 22بهمن پشتیبانی خود را با صدای رسا از نظام بیان می کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: سی و نه سال از پیروزی انقلاب گذشته است و ما در آستانه 40سالگی هستیم و خداوند بزرگ را هزاران بار شاکریم به خاطر نعمت های بزرگی که به ما عنایت کرده است.

 

ایشان افزود: راه و مسیر طولانی و مبارکی را در این راستا پیموده ایم و افق روشنی در انتظار ملت بزرگ ایران است، به لطف خدا و با عنایت و ایثارگری شهدا، جانبازان و رزمندگان و در رأس آنها امام خمینی(ره) سال های سال گذشته است و اتفاقات خوبی برای ما رقم خورده است هر چند که کمبودهایی هم وجود داشته است.

 

 خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: هر کسی بخواهد کار بزرگی انجام دهد بدیهی است در این مسیر سختی هایی هم وجود دارد و راه های رفته بسیار پراهمیت است.

 

حجت الاسلام اجرایی ایجاد نظم معنوی و اخلاقی در جهان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از برکاتش این است که معنویت را به عالم عرضه کرد و این به دلیل ریشه دار بودن انقلاب است.

 

ایشان یکی دیگر از دستاوردها را نظام سازی تحت عنوان مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی یک مدل جدید از حکومت را به دنیا عرضه کرد که از طرفی حق انتخاب به مردم برای تعیین سرنوشت خودشان داده است و از طرف دیگر مدرن ترین و جدید ترین ساختارهای یک حکومت را داشت.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: بحث استقلال و عزت ملی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، در زمان طاغوت ما در دوره ای زندگی می کردیم که اتفاقاتی در این کشور رقم می خورد و معاهداتی مثل 1907و 1915منعقد می شود که ایران را بین خود تقسیم می کردند بدون اینکه دولت مرکزی در جریان امور قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: امروز خدا را شاکریم که ملت ما نه تنها اجازه دخالت در سرنوشت خود را نمی دهد بلکه برعکس یکی از کشورهای قدرتمندی است که بدون حضور این کشور گره های این منطقه باز نمی شود.

 

ایشان افزود: دست آوردهای علمی بعد از انقلاب خیره کننده است، ملت ما مرزهای علمی را عبور کرده است و این از افتخارات انقلاب اسلامی است.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به راه های پیش رو خاطرنشان کرد: اولین مسئله پیشرفت در اقتصاد است، ما مشکل اقتصاد داریم مردم ما در راهپیمایی ها شرکت می کنند ولی گلایه مندند توقع ما این است که در سطح شهرستان گزارش کارهای بیشتری داده شود.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: ما منکر تلاش های صورت گرفته نیستیم ولی مردم منتظر هستند، در همین بحث آب شرب که مسئله مهمی بود، این پروژه تمام شده است چرا باید منتظر افتتاح آن باشیم، اخباری داریم که مسئله آب بیش از یک ماه است که تمام شده اما به خاطر آمد فلان مسئول افتتاح نمی شود مردم را معطل نکنید.

 

ایشان با اشاره به مشکل پارک شهر هرسین افزود: مردم از وضعیت پارک شهر ناراحت هستند چند سال که این وضعیت وجود دارد که باید این گره را باز کرد، الان فصل سرماست و خیلی مراجعت به این مکان ها نداریم اما با آغاز فصل بهار مراجعه می کنند به این مکان ها برای تفریح و باید اماکنی برای استفاده باشد.

 

خطیب جمعه هرسین خیابان اصلی شهر هرسین را از دیگر مشکلات موجود دانشت و تصریح کرد:  خیابان اصلی شهر به یک معضل برای مردم تبدیل شده است، استاندار محترم باید تدبیری بکند و فکری به حال این خیابان بکند بعید می دانیم ارگان های این شهرستان توان اینکار را داشته باشند و باید وزارت و استانداری وارد بشوند.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مردم ما خودشان از مسئولین بیدارترند و اجازه سوء استفاده به شدمن نمی دهند چنانکه مقام معظم رهبری در روز گذشته در بیاناتی فرمودند: مردم ما کسانی هستند که وقتی دشمن می خواهد سوء استفاده کند صف خود را از آنها جدا می کنند و مصلحت نظام اسلامی را مقدم می دانند و اجازه سوء استفاده به دشمن را نمی دهند.

 

ایشان خطاب به دشمن افزود: دشمن بی جهت دارد پول خرج می کند و جز حسرتی برای آنها باقی نمی ماند، انشاالله این مردم قدرشناس و انقلابی با حضور در راهپیمایی 22بهمن پشتیبانی خود را با صدای رسا از نظام بیان می کنند.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  22بهمن امسال اهمیت بسزایی دارد، مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته فرمودند:  امسال حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن دیدنی خواهد بود به این خاطر که فراخوان ها و دسیسه های دشمن نیار به یک سیلی محکم از طرف ملت ایران دارد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: مردم انتظار پیشرفت اقتصادی و ترویج روحیه جهادی در مدیریت کشور را دارند و منتظرند که مشکلات حل شوند، باید از تجربیات گذشته استفاده کرد و مطمئن هستیم که با رهبری مقتدرانه و داهیانه مقام معظم رهبری این اتفاقات خواهد افتاد.