پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه17:53 - 1396/10/08
امام جمعه هرسین :

وقایع سال 88 اقدامات و تحرکات مرموزی به شکل یک کودتای حساب شده بود/ حماسه نهم دی مولفه های اساسی در ایجاد و استقرار نظام اسلامی را ثابت کرد

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هر چند که وقایع سال 88را از تمام جهات فتنه می نامیم ولی اقدامات و تحرکات مرموزی به شکل کودتای حساب شده وجود داشت.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه بانویی باکرامت است که مقام او بی تردید نزدیک به مقام ائمه(ع) است، بانویی که حضرت رضا(ع) روایات زیادی در مورد ایشان دارد و تأکید دارد که هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند من امام رضا(ع) را زیارت کرده است.

 

ایشان افزود:  شخصیت حضرت معصومه(س) آنطوری است که امام صادق(ع) حدود 50سال قبل از تولد ایشان مژده داده بود که این بانوی با کرامت نگین ارزشمند و کریمه اهل بیت(ع) است.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: امام صادق(ع) میفرماید: خداوند حرمی دارد و آن مکه است، پیامبر(ص) حرمی دارد و آن مدینه است، امیر المومنین علی (ع) حرمی دارد و آن کوفه است و حرم ما اهل بیت قم است، و این بانوی با کرامت نعمتی است که خداوند نصیب ما کرده است و این نعمت را باید قدر بدانیم.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز صنعت پتروشیمی اظهار داشت: در این شهرستان چند واحد پتروشیمی قرار دارد ولی جوانان ما بیکار هستند البته از اولین روزهایی که در شهرستان حضر پیدا کرده ایم پیگیری کردیم که کمک بگیریم از ظرفیت این صنایع برای اشتغال جوانان ولی جواب آنها این بود که ما محدودیت در پذیرش نیرو داریم.

 

ایشان افزود:  به هر حال شما مسئولین باید پیگیری کنید که اگر کسی از منابع و ظرفیت های موجود در شهرستان استفاده میکند باید در عوض آن خدماتی ارائه کند، مدتی است که دستور داده شده به پتروشیمی ها که در زمینه فرهنگی کمک نکنند، ما گله مندیم و نیاز هست که مسئولین پیگیری کنند، اگر قبلأ کمک های محدودی انجام شده است الان دیگر قطع شده است.

 

امام جمعه هرسین در خصوص سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد : جا دارد از زحمتکشان این حوزه تقدیر و تشکر کنیم که حقیقتاً در سال های گذشته زحمات بسیار مثمری را انجام داده اند و باعث شده اند که بیسوادی تقریبأ محو شود.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به سالروز حماسه نهم دیماه سال1388اظهار داشت: نهم دی روز میثاق با ولایت و یک روز تاریخی و حائز اهمیت بود چرا که دشمن با یک عده نادان و جاهل داخلی همراه شده بودند و به دنبال کودتای خزنده و خطرناکی بودند که با هدایت بیگانگان میخواستند تمامیت نظام و انقلاب اسلامی را به مخاطره بیندازند ولی با اراده فولادین و حضور منسجم ملت عزیز و عاشورایی به شکل معجزه گری مردم حاضر شدند و آتش فتنه را خاموش کردند.

 

ایشان افزود:  با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88، نکته های عبرت آموزی در حادثه نهم دی بود، اول بی بصیرتی خواص که با نسبت دادن تهمت بی روا تحت عنوان تقلب و سعی در ایجاد دو قطبی در نظام همراه بود.

 

امام جمعه هرسین  تصریح کرد: موضوع دوم بحث میدان دادن به جوانان و نیروهای انقلابی است، مسئولین ما باید این را باور کنند که جوانان خوبی داریم، اینطور نیست که تمام تصمیمات را باید کسانی بگیرند که سال ها پست و مقام داشته اند، حضرت امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد کردند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: نکته بعدی شواهد و اعترافات افرادی است که در فتنه 88حضور داشته اند و موید این موضوع است که ردپای سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دشمنان ملت در این حوادث را می توان دید.

 

ایشان افزود: هر چند که وقایع سال 88را از تمام جهات فتنه می نامیم ولی اقدامات و تحرکات مرموزی به شکل کودتای حساب شده وجود داشت که افرادی قدرت طلب، بی بصیرت و نادان در خدمت دشمنان قرار گرفتند که باعث شدند تعدادی از مردم کشورمان در این جریانات شهید شوند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  حضور چشمگیر مردم در حماسه نهم دی بار دیگر مولفه های اساسی و محوری در ایجاد و استقرار نظام اسلامی را بار دیگر ثابت کرد که در این نظام چه چیزهایی در وجود مردم هست که از انجمله می توان به ایمان و اعتقاد به نظام، غیرت داشتن مردم، و داشتن بصیرت سیاسی و آگاهی آنها اشاره کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به پیش روز داشتن سالروز ارسال نامه تاریخی امام خمینی(ره) به رئیس جمهور شوروی سایق اظهار داشت: امام خمینی(ره) در این نامه در خصوص نابودی کمونیسم و دعوت به توحید و خداپرستی اشاره  کرده بودند، این دوراندیشی امام بود که چند سال بعد گورباچف در یک مصاحیه اعلام کرد که اگر آنروز ما به دوراندیشی و هشدارهای امام خمینی(ره) توجه میکردیم الان گرفتار این سرنوشت نمی شدیم و در دامن غرب نمی افتادیم.

 

ایشان افزود:  امروز هم به لطف خداوند متعال رهبری معظم انقلاب همان مأموریت ها را دارند و نامه ای به جوانان غربی و رهبران آنها نوشتند، و همان پیش بینی که امام (ره) در مورد شوروی کردند رهبر معظم انقلاب هم در مورد اسراییل فرمودند: که اسرائیل 20سال آینده را به چشم نخواهد دید.