پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:37 - 1396/09/26

سلیمانی: طرح های عمرانی زاید از لایحه بودجه سال آینده باید حذف شود/ضرورت ایجاد شرایط مالی شفاف بین دولت ودستگاه های اجرایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بودجه سال ۹۷ طرح های عمرانی زاید از این لایحه حذف می شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حسن سلیمانی با ارزیابی لایحه پیشنهادی بودجه سال 97، اظهار داشت: اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه نشستی در خصوص کلیات لایحه پیشنهادی داشت و نوبخت توضیحاتی از کلیات آن ارائه کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان تلاش دارند که لایحه بودجه سال 97 منطبق بر واقعیت های داخل و خارج از کشور باشد، بنابراین تامین منابع ارائه شده، هزینه ها، بدهی های دولت، باید و نباید های قانون برنامه ششم توسعه را در بررسی این لایحه در نظر می گیریم.

 

نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید لایحه بودجه سنواتی با قوانین بالادستی مطابقت داده شود، بیان داشت: ماده واحده و تبصره های لایحه بودجه سال 97 را با احکام بالا دستی از جمله قانون برنامه ششم، احکام دائمی برنامه و سیاست های کلی تطبیق داده می شود، اگر تفاوتی بین لایحه و قوانین باشد در مجلس اصلاح خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: انتظار می رود که بودجه سنواتی از انضباط مالی خوبی برخوردار باشد و از عهده تامین امکانات برای فرهنگیان و طرح های عمرانی برآید، در بودجه لازم است سامانی به طرح های عمرانی زاید داده و حذف شود و شرایط دولت را برای پرداخت بدهی هایش به روش انتشار اوراق مشارکت و اوراق اسناد خزانه مشخص کنیم.

 

این نماینده مجلس با تاکید براینکه دولت باید انضباط مالی برای درآمد، هزینه و بدهی ها داشته باشد، گفت: باید بدهی دولت به پیمانکاران خصوصی به نحوی پرداخت شود که نه دولت تحت فشار قرار گیرد نه بخش خصوصی متضرر شوند. بنابراین باید شرایط مالی شفافی بین دولت ودستگاه های اجرایی تنظیم شود.

 

سلیمانی در ادامه با انتقاد از بودجه سنوات گذشته که پر ایراد و اشکال بوده است، بیان داشت: بودجه سالهای گذشته اشکالات بسیاری در بخش های صنعت و بهداشت داده است که باید در بودجه سال آینده موضوعات برطرف شود همچنین لازم است که به موضوع صندوق های بیمه نگاه ویژه ای داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شواری اسلامی در خصوص عملیاتی بودن بودجه سال 97 بیان داشت: برای برآورد میزان عملیاتی بودن این لایحه لازم است هزینه و درآمد هر بخش به صورت جداگانه مقایسه شود، البته انتظار می رود که همه بودجه جز در بخش های حاکمیتی عملیاتی باشد.

منبع: خانه ملت