پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:00 - 1396/08/12

دعوت مسئولین شهرستان هرسین از مردم برای شرکت در راهپیمایی 13آبان/تأکید بر استکبار ستیزی و حضور پرشور

امام جمعه، فرمانده سپاه، فرماندار و نماینده شهرستان با تأکید بر استکبار ستیزی و حضور پرشور در بیانیه هایی جداگانه از اقشار مختلف برای حضور در راهپیمایی روز ملی 13آبان دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، امام جمعه، فرمانده سپاه، فرماندار و نماینده شهرستان با تأکید بر استکبار ستیزی و حضور پرشور در بیانیه هایی جداگانه از اقشار مختلف برای حضور در راهپیمایی روز ملی 13آبان دعوت کردند.

امام جمعه شهرستان هرسین:

در این بیانیه آمده است...

بسم الله الرحمن الرحیم

13آبان تجلی افتخار ملت بزرگوار ایران در مبارزه با استکبار است.


حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین به مناسب یوم الله سیزده آبان بیانیه ای صادر کرد.

در سال 1358 مصادف با چنین روزی، دانشجویان و دانش آموزان پیرو امام خمینی (ره) توانستند با همدلی ، ایثار و فداکاری لانه جاسوسی شیطان بزرگ را تسخیر و افتخاری بزرگ را برای تاریخ استکبار ستیزی این ملت به نمایش بگذارند.


حادثه ی سیزده آبان که به تعبیر امام راحل ، انقلاب دوم نامیده شد، به دلهای مؤمنان قوت بخشید و حماسه ای مقدس و افتخار آفرین را در آنان زنده کرد و درس شهادت و رشادت و استقامت را به آنان آموخت.


در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ظلم و تجاوز شکستنی است.


آنان با تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ به مستضعفان جهان آموختند که می توانند در امتداد خون شهدای دانش آموز، قدرت شکست ناپذیری طاغوت زمان را درهم شکنند و فریاد ظلم ستیزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را در صحنه های بین المللی طنین انداز نمایند.


دانش آموزان و دانشجویان عزیز ما، با گرامیداشت یاد همه شهدای والامقام انقلاب اسلامی ، همگام با اقشار مختلف مردم قدرشناس ایران، در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار، حضوری فراگیر و گسترده خواهند داشت.


این نسل پرتلاش ،ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با الهام از عزت و حماسه شهید مدافع حریم ولایت محسن حججی ،خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز می‌نمایند.


اینجانب این روز را به همه ی دانش آموزان ودانشجویان گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند سبحان توفیق و سربلندی را برای همه پویندگان طریق معرفت به ویژه نسل پویای انقلاب اسلامی مسئلت دارم

 

حسن سلیمانی:

13آبان نماد استکبار ستیزی مردم ایران است

حسن سلیمانی نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ایام الله 13آبان بیانیه ای صادر کردند

 

در این بیانیه آمده است ..

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور مردم در صحنه یاس و نا امیدی دشمنان را در پی دارد

 

 دشمنان ایران اسلامی به سرسپردگی آمریکای مستکبر از آغاز نهضت امام‌خمینی (ره) با طرح‌ریزی توطئه‌ها و دسیسه‌های گوناگون و هزینه نمودن مبالغ هنگفت درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده اما به فضل خداوند و حضور با بصیرت مردم در صحنه و رهبری‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری این توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شد.

 

سیزدهم آبان ماه در حافظه تاریخی ملت بزرگ و شجاع ایران اسلامی نقطه عطفی در جهت سرعت بخشیدن به روند شکل‌گیری ، تداوم ، استمرار و بالندگی انقلاب اسلامی است.

 

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی نمادی از استکبارستیزی مردم بزرگ ایران بود که برگ زرینی در تاریخ این کشور است.

 

تاریخ نشان داده هرچقدر مردم در صحنه بوده اند به همان اندازه یاس و نا امیدی به اردوگاه دشمن وارد شده است.روز 13 آبان نقشه ها و برنامه های خصمانه دشمنان کشورمان را برای ملت ایران افشا کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین:

 

13آبان نشان دهنده عمق نفرت و انزجار مردم از استکبار جهانی

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین به مناسب یوم الله سیزده آبان بیانیه ای صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده است....

13 آبان سال 1357 به عنوان یک واقعه مهم تاریخی یاد کرد و اظهار داشت این رویداد نشان دهنده عمق نفرت و انزجار مردم از استکبار جهانی بود که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فریاد آزادی  و عدالت خواهی خود را به گوش جهانیان رساندند و یکی از خاطره انگیزترین و شکوهمندترین حماسه های قرن آفریده شد .

 

روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، روزی است که ملت ایران نشان دادند استکبار جهانی نمی تواند خللی در اراده و عزم آنها در پاسداری از آرمان های امام خمینی ایجاد کنند.

 

این روز نماد بصیرت و آگاهی ملت ایران است و مردم بار دیگر با حضور پرشور و حماسی  و با شعارهای استکبارستیزانه مرگ بر آمریکا  اسراییل خود انزجار خود از استکبار جهانی را اعلام خواهند کرد.

 

فرماندار شهرستان هرسین:

 امير شاه آبادي فرماندار شهرستان هرسين در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان‌ماه، از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی دعوت کردند.

 در بخشی از این بیانیه آمده است:

 تأمل و تعمق در واقعه تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۴۲ و جنایت کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلاب در ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۵۷ نشانگر این واقعیت است که این وقایع در راستای راهبردهای آمریکا و یکه‌تازی کاخ سفید در راهبری رژیم پهلوی و تنظیم محاسبات و سیاست‌های نظام منفور شاهنشاهی صورت پذیرفته است و اقدام انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۳۵۸ نیز واکنش جامعه انقلابی ایران به موضوع «نفوذ» و «جاسوسی» آمریکایی‌ها و سوء استفاده از محل سفارتخانه ایالات متحده در تهران بود.

این بیانیه می‌افزاید: انقلاب اسلامی ایران ارزش‌های گسترده و ماندگاری را رقم زده است که در میان نسل های آتی و همچنین سایر ملت‌های آزاده جهان چنان شور و شعوری را آفریده که به آنها قدرت خودباوری و عدالت خواهی می‌دهد تا مرعوب هیمنه پوشالی قدرت‌های استکباری نباشند و برای استقرار عدالت و آزادی در دنیا، مبارزه‌ای هدفمند، منطقی و عاقلانه را در پیش گیرند.

این بیانیه تأکید کرده است: ضمن گرامیداشت این روز و  یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهیدان حماسه‌ساز ۱۳ آبان ماه و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا و الگو قرار دادن پیام اصلی عاشورا و حضور تمامی مدیران و کارکنان ادارات شهرستان در این راهپیمایی با شکوه، از تمامی ملت غیور و شهید پرور شهرستان هرسین برای شرکت در این راهپیمایی دعوت به عمل می آوریم