پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه08:08 - 1396/08/06
نماینده مردم صحنه هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی :

متأسفانه تا الان برنامه ریزی مشخصی برای رفع مشکلات بیکاری ندیده ایم/ آنچه در اختیار داریم قابلیت ها و آنچه کم داریم عدم استفاده از این قابلیت هاست

نماینده مردم صحنه هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بیکاری در شهرستان هرسین و حوزه انتخابیه گفت : متأسفانه تا الان ندیدیم که شورای اشتغال شهرستان هرسین و شورای عالی اشتغال استان کرمانشاه یک برنامه ریزی مشخصی برای رفع این مشکلات داشته باشد و باید این نسخه اجرا شود تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوب برسیم.

حسن سلیمانی نماینده مردم صحنه هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه،با اشاره به وضعیت بیکاری در شهرستان هرسین و حوزه انتخابیه اظهار داشت: قرار شد مطایق قانون برنامه ششم توسعه 500هزار شغل ایجاد شود که باید دید سهم استان کرمانشاه از این میزان چقدر است، متأسفانه بیشتر اشتغال هم از طریق بخش خصوصی ایجاد می شود و به همین علت ایجاد اشتغال در این زمینه محدود است.

 

وی افزود: با این وجود باید به سمت انگیزه سرمایه گذاری برویم یعنی اینکه چکار کنیم که اقشار پولدار جامعه به جای اینکه پول خود را در موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز قرار دهند آنرا در مسیر سرمایه گذاری قرار دهند و با حمایت و هدایت و سیاستگذاری دولت این پول های مردم در مسیر توسعه و تولید قرار گیرد و تا این امر محقق نشود وضعیت هرسین تغییر نمی کند.

 

نماینده مردم صحنه هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما از شورای اشتغال استان و شهرستان این بود که قابلیت ها و توانمدیها و نیازمندیها را بررسی کرده و راهکارها را احصاء کنند.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: پول ها و حمایت هایی که در دولت وجود دارد در قالب بودجه سنواتی و احکام برنامه است متأسفانه تا الان ندیدیم که شورای اشتغال شهرستان هرسین و شورای عالی اشتغال استان کرمانشاه یک برنامه ریزی مشخصی برای رفع این مشکلات داشته باشد و باید این نسخه اجرا شود تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوب برسیم.

 

وی افزود: انتظار ما این است که به این تکلیف عمل شود به خصوص از استاندار جدید آقای بازوند که گزارشات مفیدی در خصوص اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از منابع بانکی در دست انجام دارند.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  قابلیت توسعه در هرسین قابلیت کشاورزی و دامپروری و شیلات است( با توجه به رودخانه هایی که در شهرستان وجود دارد) و در خصوص توسعه صنایع پتروشیمی هم 2هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد که تا الان تأمین نشده که در صورت تأمین می تواند تا حدود زیادی مشکلات اشتغال را مرتفع کند.

 

سلیمانی اظهار داشت: به نظر بنده  باید به مردم هرسین در خصوص گردشگری و صنایع دستی بها بدهیم تا مردم بتوانند متناسب با هنرهای خود ایجاد سرمایه کنند و سرمایه گذاری داشته باشند.

 

وی افزود:  آنچه که الان در اختیار داریم قابلیت ها و ظرفیت هاست و آنچه که کم داریم عدم استفاده از این  قابلیت هاست و البته مردم هم باید در این عرصه وارد شوند که مشکلات دوطرفه حل شود.