پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه17:08 - 1396/07/13
به مناسبت هفته نیروی انتظامی صورت گرفت/

دیدار فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان با امام جمعه هرسین/ حجت الاسلام اجرایی: امنیت در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است

صبح امروز و به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمعی از پرسنل انتظامی شهرستان با امام جمعه هرسین دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،صبح امروز و به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمعی از پرسنل انتظامی شهرستان با امام جمعه هرسین دیدار کردند.

 

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در این دیدار ضمن تقدیر از حضور پرسنل نیروی انتظامی هرسین و تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در کشور مسائل مهمی وجود دارد ولی آنچیزی که از همه مهمتر است بحث امنیت است.

 

ایشان با اشاره به سوره قریش و مطالب مطرح شده در این سوره افزود: خداوند در این سوره دو موضوع را مورد تأکید قرار می دهد  و مثال انس و الفت قریش به خصوص در هنگام سفرهای تابستانی و زمستانی را مطرح میفرماید که آنها باید خداوند را به خاطر بحث معاش و اقتصاد و دوم بحث امنیت عبادت کنند.

 

امام جمعه هرسین در ادامه تصریح کرد: اگر امنیت در جامعه وجود نداشته باشد پیشرفت علمی و اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود و امروز علی رغم زحمات زیاد نیروی انتظامی در بحث امنیت لازم است وضعیت موجود ارتقاء یابد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: فرهنگ سازی یکی از مسائلی است که باید در رأِس امور قرار گیرد و اگر این مهم انجام شود میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

ایشان افزود: بحث تصادفات یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که متأسفانه در شهرستان هرسین هم آمار بالایی دارد ، البته مقصر نیروی انتظامی نیست بلکه قسمتی از مشکلات به خود مردم و بحث جاده ها بر می گردد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث نیروی انتظامی این است که این نیروی خدوم باید در تراز جمهوری اسلامی و دولت اسلامی باشد.

 

در ایتدای این دیدار هم همتعلی شکری فرمانده انتظامی شهرستان به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله نیروی انتظامی شهرستان پرداخت و در ادامه اظهار داشت: نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر و پا به کار  در راستای وظایف محوله خود می باشد و از جمله افتخارات نیروی انتظامی هرسین در سال جاری اهداء دو شهید به نظام و انقلاب است و این حکایت از گوش به فرمان بودن این نیرو دارد.

 

وی افزود: متأسفانه در بحث تصادفات به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی فقط در روز تاسوها 4مورد فوتی داشته ایم و این در حالی است که در داخل شهر هم رعایت قوانین توسط مردم ضعیف است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: مجموعه انتظامی شهرستان یک مجموعه انقلابی است که حتی در بین نیروهای ما داوطلب مدافع حرم هم وجود دارد.

 

سرهنگ شکری کاهش 28درصدی سرقت، کشف 80درصدی سرقت ها و دستگیری 50سارق در این رایطه، افزایش 33درصدی کشفیات مواد مخدر و توقیف 600دستگاه موتور سیکلت مزاحم، پلاک مخدوش و فاقد پلاک را از جمله اقدامات صورت گرفته در شش ماهه نخست امسال عنوان کرد.