پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:18 - 1396/05/27
امام جمعه شهرستان هرسین :

آنهایی که به این موضوع نرسیده اند امریکا قابل اعتماد نیست باید به عقل انها شک کرد/متأسفانه امروز شاهد وادادگی برخی نهادهای فرهنگی و سیاسی هستیم

امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز هم پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب کسانی که به این موضوع نرسیدند که امریکا قابل اعتماد نیست باید به عقل خود شک کنند چرا که آن چیزی که غلط است اعتماد به آمریکاست.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره با سالروز کودتای 28مرداد اظهار داشت: هر چند که در این خصوص مطالب زیادی گفته شده اما در این بین چند نکته قابل ذکر است و آنچیزی که باعث شد این کودتا شکل بگیرد چند مطلب بود که باید مواظب بود انقلاب به آن سمت نرود.

 

ایشان افزود: نکته اول اعتماد به آمریکا بود، مرحوم مصدق به دشمن درجه یک ملت ایران و مسلمین اعتماد کردند و امروز هم پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب کسانی که به این موضوع نرسیدند که امریکا قابل اعتماد نیست باید به عقل خود شک کنند چرا که آن چیزی که غلط است اعتماد به آمریکاست.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: موضوع دوم وادادگی نهاد های فرهنگی و سیاسی است، متأسفانه امروزه شاهد هستیم که برخی از این دستگاه های فرهنگی و سیاسی به سمت وادادگی و غرب گرایی حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بحث سوم، حضور مردم است که خوشبختانه در جریان انقلاب اسلامی این منفذ پر شد، یعنی آنجایی که دشمن میخواست ورود کند مردم سد ایجاد میکردند و این مردم بودند که ارزشها را حفظ کردند.

 

ایشان با اشاره به هفته دولت و تقارن آن با آغاز به کار دولت دوازدهم و رأی اعتماد به وزاری پیشنهادی افزود: از اول انقلاب ما هر چه ضربه خورده ایم از لابیگری ها بوده است، اگر از اول نمایندگان ما رصد میکردند و وزرای خوبی را انتخاب میکردند وضعیت اقتصادی ما از این خیلی بهتر بود و این به رأِی اعتماد نمایندگان مجلس بر می گردد.