پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:08 - 1396/03/17
واگذاري زمين مجتمع فرهنگي هنري شهر هرسين/

حجت الاسلام رحيم جعفري: از مهمترين مشكلات استان كرمانشاه عدم وجود سالنهاي فرهنگي و هنري با كيفيت و مطلوب است

صبح امروز طي جلسه اي با حضور فرماندار شهرستان هرسين و مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه آئين واگذاري زمين مجتمع فرهنگي هنري شهر هرسين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، صبح امروز طي جلسه اي با حضور فرماندار شهرستان هرسين و مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه آئين واگذاري زمين مجتمع فرهنگي هنري شهر هرسين برگزار شد.

 

در اين جلسه امير شاه آبادي فرماندار شهرستان هرسين طي سخناني بر اهتمام ويژه دولت تدبير و اميد در راستاي اجراي منويات و مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه تأكيد كرد و اظهار داشت : با توجه به معطلي 6 ساله و مشكلاتي كه در راستاي واگذاري زمين و تخصيص اعتبار پروژه مجتمع فرهنگي هنري شهرهرسين وجود داشت اما با اهتمام ويژه دولت مبني بر اجراي منويات مقام معظم رهبري و توسعه زير ساخت هاي فرهنگي پروژه مذكور با برنامه ريزي مدون و تهيه زمين با كاربري مورد نظر به مرحله واگذاري رسيد.

 

فرماندار هرسين بيان كرد : پروژه مجتمع فرهنگي و هنري شهر هرسين با ظرفيت يك تالار 540 نفره لازمه تقويت و پويايي حوزه فرهنگ و هنر شهر هرسين است كه حداكثر تا يك ماه ديگر آماده كلنگ زني خواهد شد و اعتبار مورد نياز آن از محل سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه تأمين خواهد شد.

 

در ادامه حجت الاسلام رحيم جعفري مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه اظهار داشت : احداث مجتمع فرهنگي و هنري شهر هرسين مي تواند در جهت توسعه و گسترش فعاليت هاي فرهنگي و هنري اين شهر نقش مؤثري داشته باشد.

 

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه ادامه داد : از مهمترين مشكلات استان كرمانشاه در بحث زيرساختهاي فرهنگي و هنري عدم وجود سالنهاي فرهنگي و هنري با كيفيت مطلوب است ولي الان اين پروژه ها با يك نگاه فني و هنري و كاملاً تخصصي احداث ميشوند .

 

حجت الاسلام جعفري در پايان سخنانش ضمن تشكر از فرماندار و شهردار هرسين مبني بر پيگيري موضوع اختصاص زمين تا مرحله واگذاري آن از احداث اين پروژه در زميني به مساحت 2000 متر مربع با زير بناي 1500 متر مربع و اعتبار 1 ميليارد تومان خبر داد.

 

از ديگر برنامه هاي انجام شده در اين روز افتتاح نمايشگاه كتاب علوم قرآني با بيش از ده هزار جلد كتاب بود.