پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:36 - 1395/03/30
در گفتگو با یک بانوی موفق هرسینی مطرح شد/

آرامش در خانواده باموفقیت رابطه ای دوسویه دارد

یک بانوی موفق هرسینی در عرصه الگوهای رفتای در خانواده گفت: هر چه در خانواده آرامش برقرار باشد به همان میزان موفقیت بیشتری کسب می شود

 در این گفتگوی خبری سعی داریم به بررسی دلایل موفقیت یک بانوی هرسینی از جهت ارائه الگوهای رفتاری زن در خانواده و اخصأ چندین ویژگی بارز یک زن موفق در خانواده  بپردازیم و البته که  ملاک ما در انجام این گفتگو و  تشخیص این بانوی موفق به هیچ عنوان ملاک های سیاسی و یا میزان قدرت، ثروت و حتی شهرت افراد نبوده است.

 

با این وجود در سطح شهرستان هرسین بانوانی هستند که در عرصه خانواده به موفقیت هایی دست یافته اند و در کنار این موضوع با حفظ عفاف وتمامی شئونات لازم توانسته اند دوشادوش مردان در عرصه های فرهنگی، مذهبی، و اجتماعی به موفقیت هایی برسند.

 

یکی از این بانوان موفق هرسینی حاجیه خانم خرسند است که سال هاست با عزم راسخ و عمل شایسته خود ثابت کرده است، اعتقادات مذهبی و تعهد یک زن مسلمان به خانواده ، مانعی برای حضور موفق و مقتدرانه وی در عرصه اجتماع و اثرگذاری های مثبت فرهنگی و مذهبی نیست و این موفقیت را نیز در عرصه خانواده به منصه ظهور رسانده است.

 

حاجیه خانم خرسنددر گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی دیوانگاهدر خصوص نقش آرامش در خانواده اظهار داشت هر چه در خانواده آرامش برقرار باشد به همان میزان موفقیت بیشتری کسب می شود، آرامش در خانواده در صورتی برقرار می شود که رابطه صمیمی بین پدر و مادر و فرزندان برقرار باشد چرا که به دوش کشیدن این امر به تنهایی برای هر کدام از زوجین مقدور نیست.

 

وی افزود: مسئله دوم در این موضوع ایجاد نزدیکی هر یک از والدین به فرزندان می باشد چرا که این رابطه تأثیر متقابل در روابط با فرزندان دارد.

 

این بانوی موفق هرسینی در خصوص بحث خانه داری زن در خانوده خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه نقش زن در خانواده بسیار مهم است لذا به تبع آن وظیفه خانه داری یکی از وظایفی است که زن باید بتواند در کانون خانواده از عهده آن بر آید که از آن جمله می توان به بحث نظافت منرل، تربیت صحیح فرزند، گرم نگه داشتن کانون خانواده، دادن شخصیت و یا آموختن روحیه مشارکت و همکاری به زن کمک می کند که این وظیفه را در خانواده به نحو احسن انجام دهد.

 

حاجیه  خانم خرسند نقش مشورت را در پیشبرد اهداف خانواده را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: مشورت در کارها از جمله دیگر امری است که در کانون خانواده بایستی به آن توجه شود و این همان دستور دین است که پذیرش آن قبل از اینکه در جامعه پذیرش شود باید در کانون خانواده ایفا گردد، از طرفی به خاطر اینکه جایگاه مرد و پدر خانوده به عنوان ولی و سرپرست خانواده جایگاهش حفظ شود حرف آخر را پدر خانواده می زند.

 

وی مدیریت پنهان زن در خانواده را از دیگر شاخصه های موفقیت عنوان کرد و افزود: در خصوص بحث مدیریت پنهان و  فرهنگی زن در خانواده افزود به ظاهر مدیریت خانواده در دست پدر خانواده است که این یک امر کلی است اما مدیریت پنهان زن که شاید در ظاهر امری جزیی باشد بسیار مهم و تأثیر گذار است چرا که به دلایل مختلف این امکان وجود دارد که برخی اوقات در خانواده تنش هایی ایجاد شود که اگر زن با توجه به شناختی که از روحیات فرزندان و پدر خانوده دارد با درایت وارد عمل نشود ممکن است مشکلات بعدی به وجود آید و اینجاست که بحث مدیریت فرهنگی زن در خانواده پررنگ تر و مهم تر جلوه می کند.

 

این بانوی موفق هرسینی در ادامه تصریح کرددر برخی خانواده ها بین نگاه دینی و عملکرد زنان ارتباط درستی برقرار است ولی متأسفانه  این روزها به دلیل وجود تهاجمات فرهنگی و فاصله گرفتن خانواده ها از دین این موضوع در آن خانواده ها کمرنگ شده است.