پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:59 - 1395/01/07
میرزا حسینی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه:

بازدید روزانه 10تا 12هزار نفر از سایت گردشگری بیستون/فعال شدن تور روستا گردی در هرسین و بخش بیستون/افزایش 130درصدی اسکان های نوروزی

معاون فرماندار شهرستان هرسین در خصوص وضعیت گردشگری هرسین و بخش بیستون گفت: تور روستاگردی در هرسین و بخش بیستون فعال می باشد لذا این کار در چندین روستا از بخش بیستون (نجیوران، برناج،چشمه سهراب،) و هرسین(روستای تمرگ)انجام شده که با استقبال خوب گردشگران مواجه بوده است.

نجف میرزا حسینی معاون فرماندار شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص وضعیت گردشگری هرسین و بخش بیستون اظهار داشت با توجه به اقداماتی که در بخش بیستون و شهرستان هرسین در راستای استقبال از مهمانان نوروزی و جذب گردشگر صورت گرفته امسال شاهد افزایش 35درصدی حضور گردشگر در سایت گردشگری بیستون هستیم .

 

وی افزود با توجه به اینکه تور روستاگردی در هرسین و بخش بیستون فعال می باشد لذا این کار در چندین روستا از بخش بیستون (نجیوران، برناج،چشمه سهراب،) و هرسین(روستای تمرگ)انجام شده که با استقبال خوب گردشگران مواجه بوده است که در این روستاها نیز نمایشگاه هایی نیز از صناطع دستی مناطق و غذاهای محلی برای استفاده گردشگران دایر بوده است.

 

معاون فرماندار در ادامه خاطرنشان کرد این در حالی است که ما از برخی از نقاط استان هم تقاضای انتقال گردشگر به مناطق روستایی دیگر شهرستانها را نیز داشته ایم.

 

میرزا حسینی در ادامه اظهار داشت در بخش بیستون خدمات قابل توجهی برای گردشگران در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به کالسکه هایی برای انتقال گردشگران و بازدید از داخل محوطه، سیستم بلوتوث برای معرفی آثار بیستون، راه اندازی هتل لاله عباسی بیستون و پارکیک های برای استقرار خودروهای گردشگران اشاره کرد.

 

وی افزود امسال حدود 10تا 12هزار نفر در روز از سایت گردشگری بیستون بازدید کرده اند که اکثر گردشگران با توجه به اسکان مسافران در هتل لاله بیستون از استان های تهران و شمال کشور هستند.

 

معاون فرماندار شهرستان هرسین با اشاره آمار اسکان مسافران نوروزی در اماکن رفاهی آموزش و پرورش هرسین و بخش بیستون خاطرنشان کرد طبق آخرین آمار تا پایان روز گذشته حدود 200نفر در هرسین و 440نفر در بخش بیستون بوده که این میزان در مدت مشابه با سال قبل در مجموع 130درصد افزایش داشته است.