خلأ اعلام حضور افراد کارآمد و نخبه در انتخابات جدید شورای شهر هرسین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27516|04:43 - 1395/12/04
نسخه چاپی
خلأ اعلام حضور افراد کارآمد و نخبه در انتخابات جدید شورای شهر هرسین
نقش نخبگان و خواص یک جامعه و تاثیرگذاری آنها در مولفه های مختلف زندگی اجتماعی بر کسی پوشیده نیست....

یه گزارش خبرنگار دیوانگاه//یادداشت// نقش نخبگان و خواص یک جامعه و تاثیرگذاری آنها در مولفه های مختلف زندگی اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.به گونه ای که خواص و بزرگان و نخبگان یک جامعه می توانند با تصمیم های به موقع خود و یا با انتخاب ها و کنش ها و زمان شناسی های خود ، با حضور ها و عدم حضور های خود،با حمایت ها و عدم حمایت های خود، با حب و بغض های خود، با دوستی ها و دشمنی کردن های خود، سعادت جامعه و یا عقب ماندگی آن را رقم بزنند.

 

 قطعا سهم آنها در این سعادت ها و فلاکت ها بیشتر است و متناسب با آن سهم اجر و یا جزا دارند. به گونه ای که خداوند هم در قرآن علت انحراف برخی اقوام و مذاهب را دنیا پرستی بزرگان آنها معرفی کرده است.

 

خواص و نخبگان شهرستان هرسین هم از این قائده مستثنی نخواهند بود و انتخاب ها و تصمیم ها و سکوت ها و فریاد های آنها می تواند در سعادت و پیشرفت و تعالی شهر و مردمش و یا بدبختی و عقب ماندگی و فقر شهر و مردمش نقش اساسی داشته باشد.

 

ما در تاریخ شهرستان در همین تاریخ پس از انقلاب نمونه های زیادی از این نقش آفرینی ها داریم که دفاع مقدس یکی از این آزمون های نخبگان بود که خیلی از جوانان ما در آن سربلند بودند.

 

نمونه دیگری از آزمون های نخبگان صحنه علم آموزی و نخبه آفرینی  است که بزرگان و نخبگان در جهت بالا بردن وجهه و جایگاه علمی شهرستان نقش بسزایی داشته اند.

 

هر چند این بزرگی ها برای شهرستان هرسین با سابقه علمی و مذهبی آن دور از انتظار نیست اما این بزرگی می تواند در حد بزرگ تر یک طایفه،مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی، و یا نخبه سیاسی ،فرهنگی و یا علمی شهر و ... تاثیر گذار باشد.

 

متاسفانه امروز خیلی از نخبگان هرسین به بهانه کسر شأن بودن برای این نقش آفرینی در عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی شهرستان به خصوص بحث شورای شهر، عرصه را برای افراد بی کفایت و بعضا بی تجربه خالی گذاشته اند.

 

 امروز اگر به خوبی در تاریخ انتخابات شورای شهر هرسین نگاهی گذرا بیندازیم خلأ وجود افراد متخصص و دارای تجربه کاری را در عرصه های مورد نیاز شهری می توانیم به وضوح مشاهده کنیم هر چند که این مشکل رابطه ای دو سویه بین انتخاب غیر منطقی مردم و حضور افراد فاقد معیار های لازم دارد.

 

 این در حالی است که خیلی از این عقب ماندگی ها ماحصل همین انتخابات نادرست است. که با تصمیم هایی که بر اثر منفعت شخصی و زیرگروهی خود گرفتند باعث جاماندن شهرستان هرسین از برخی دیگر از شهرهای استان شده اند.

 

در پایان ضمن احترام برای افرادی که تا این لحظه برای حضور در دور جدید انتخابات شورا اعلام حضور کرده اند ، به نظر می رسد امروز شهرستان هرسین برای برون رفت از این وضعیت اسفبار شهری و چاره اندیشی برای بازسازی خرابه ها و پایان دادن به اصل خرابه آفرینی در بدنه شورا نیاز به حضور نخبگانی در عرصه های مختلف مورد نیاز شهری با شاخصه تعهد و تخصص و از همه مهتر دلسوزی دارد.