یادداشت//

پیام تبریک به خود با صدای بلند بلند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26580|11:26 - 1395/08/09
نسخه چاپی
پیام تبریک به خود با صدای بلند بلند
اگر فردی اهل هرسین نباشید و وارد این شهر شود ممکن است این فکر به ذهنش خطور کند که شاید یک همایش بین المللی در جریان است و یا یک جشنواره خاص در شهر برپاست.

به گزارش دیوانگاه// یادداشت//جدای از باندبازیهای حزبی و جناحی و سیاست زدگی هایی که در انتصاب برخی مسئولین درشهرستان هرسین این روز ها دیده می شود مسئله مهم تغییر در کابینه است که انگار طرف آمده که ده سال ریاست کند و برای ریاست خود نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد فارغ از این موضوع که اینکار تا چه میزان لازم است و چقدر به سیستم مدیریتی آن اداره ضربه می زند.

 

مسئله ای  که این روزها شهرستان ما درگیر آن است شیوع نوعی تملق و چاپلوسی خاص است که رنگ و لعاب آنرا می توان از لحظه ورود به شهر احساس کرد.

 

اگر فردی اهل هرسین نباشید و وارد این شهر شود ممکن است این فکر به ذهنش خطور کند که شاید یک همایش بین المللی در جریان است و یا یک جشنواره خاص در شهر برپاست اما کمی دقیقتر که شوید متوجه میشوید ماجرا چیز دیگریست!

 

این روزها فضای فرهنگی شهر هرسین تبدیل شده به یک کلکسیون رنگی از انواع بنرهای تبریک، تشکر، تملق و چاپلوسی! که البته این کارها به دو دلیل صورت می گیرد، اینکه یا خود طرف و یا اطرافیان به او می گویند که البته که مردم باید بدانند چه کسی رئیس شده و یا پای واژه چشم هم چشمی به میان می آید و در هر دو حال برای ملتی که انتظارش از یک مسئول صرفأ یک خدمت صادقانه است هیچ منفعتی  ندارد.

 

امروز این ضعف فرهنگی و اجتماعی به حدی در شهرستان عادی شده است که حتی یک معاونت برای تبریک از خود از مسئول حراست فلان شهرستان بنر تبریک می زند ، حال فارق از خلاف بودن یا نبودن این مسئله به نظر می رسد بیشتر از همه شأنیت ارگان های نظارتی در ادارات پایین می آید هر چند که اگر نظارتی بود این مشکلات را نداشتیم.

 

سوال اینجاست که آیا انتصاب شخصی که مسئولیت قسمت کوچکی از یک مجموعه یا اداره را برعهده دارد کار شاق و خاصی است که باید برای تبریک این مساله تا بدین حد جلو رفت و چند قسمت از شهر را بنر زد؟

 

هر چند علی‌رغم مطالب عنوان شده نصب پرده و بنر تقدیر و تشکر کار نابجا و ناشایستی نیست اما افراط در این مقوله آنهم در نقاطی که نیاز کارهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان است به ضرر جامعه تمام می شود.

 

در این میان لازم است مسئولین شهر نسبت به این موضوع حساس شده و فکری بحال خلوت شدن کلکسیون پرده‌های متملقانه در شهر و خلوت کردن فضا برا ی مسائل فرهنگی بکنند.