یادداشت//

دعوا بر سر لحاف مُلّاست، استعفا بهانه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 25661|12:13 - 1395/05/28
نسخه چاپی
دعوا بر سر لحاف مُلّاست،  استعفا بهانه است
حکایت قهر و آشتی اعضای شورای شهر و در یک کلام ناکارآمدی انها چیز تازه ای نیست که بخواهیم گوشه هایی از ان را برای فهم بهتر مطلب باز کنم به همین مثل بسنده می کنیم که دعوا بر سر لحاف ملاست و استعفا بهانه است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه//یادداشت// تضارب آرا در مجموعه شورایی نه نفره شاید یک چیز طبیعی به نظر برسد اما این اختلاف نظر ها تا به آنجا مفید فایده است که به حقوق مردم و آراء آنها توهین نشود.

شورای شهر هرسین حدود سه سال و نیم پیش با تشکیل اولین جلسه و انتخاب ریاست شورا کار خود را آغاز کرد، مردم پس از این انتخاب منتظر بودند تا ببیند این منتخبین برای سامان دادن به وضعیت شهرستان و انتخاب شهردار چه می کنند چرا که قطعا انتخاب درست شهردار می توانست در ارائه خدمات درست به شهروندان و رفع مشکلات شهر بسیار موثر باشد.

اما انتخاب شهردار مقدمه ای شد بر آغاز اختلافات میان اعضای شورا و این کش و قوس ها حدود شش ماه شهرستان هرسین را بدون شهردار کرد.حال پس از گذشت حدود سه سال و نیم از عملکرد ضعیف شورای شهر هرسین و انتصاب شهردار جدید زمزمه هایی مبنی بر استعفای مضحک برخی از اعضای شورای شهر هرسین به گوش می رسد که به نظر می رسد یک نمایش با کارگردانی ضعیف و در واقع توهین به شعور مردم است.

 چند روز پیش بود که زمزمه هایی مبنی بر تقاضای استعفای برخی اعضای شورای شهر هرسین در جلسه شورا به گوش رسید که البته طبق شنیده ها مشکل اصلی بر سر ریاست جدید شورا بوده است ولی در نهایت برخی از اعضا زمینه را برای یک جریان سازی و سیاه نمایی به ظاهر دلسوزانه مناسب دیدند و با طرح مواردی ادعای استعفا را مطرح کردند که لازم است جهت تنویر افکار عمومی با بررسی انها بپرردازیم...

این چهار نفر از اعضای شورا در اولین بند از درخواست خود عنوان کرده اند که علت اول استعفای خود انفعال و روزمرگی است حال باید این سوال را پرسید که علت اصلی  این روزمرگی ها کیست آیا کسی غیر از اعضای شوراست.

آنها در بند دوم تقاضا، علت را نبود منابع مالی پایدار عنوان کرده اند لازم است از این دوستان سوال شود که شهرداری چند راه و روش درآمد زایی دارد که آنها از آن بیخبرند و اصولأ در سال های گذشته که حدود 5میلیارد تومان واریزی داشته اید چه خدماتی انجام داده اند.

اعضای شورای متقاضی  استعفا در بند دیگری از این درخواست بحث استفاده انحصاری و ابزاری از مجموعه شهرداری  را مطرح کرده اند، سوال؟ چه کسانی 25نفر از اقوام خود را بر شهرداری تحمیل کردند که امروز شهرداری در پرداخت دستمزد این افراد مشکل دارد و اصولاً برجهایی که در شهر بدون پرداخت هزینه لازم بالارفته استفاده ابزاری نیست.

در یکی دیگر از بندهای درخواست استعفای این اعضای شورا بحث لابیگری و هیئت مدیره مطرح شده که به تقریبأ کل دعوا بر سر این مسئله است چرا که یکی از اعضای  شورا به زعم خود معتقد است که در آخرین سال عمر شورا شایسته این سمت است و این همه حاشیه سازی در اصل یک نوع انحراف اذهان است و البته بد نیست که از این آب گل آلود یک ماهی هم گرفته شود و دلسوزانه استعفای خود را ارائه کنند.

بند 9 از موضوع استعفا ما را به یاد مصوبات سال های اول شورا انداخت آنجایی که در روز شورا جهت ارائه گزارش عملکرد یکساله یکی از مصوبات خود را "برگزاری جلسات متعدد" عنوان کردند و این موضوع نشان دهنده این واقعیت تلخ است که  ما هنوز سر جای اول خود ایستاده ایم و هیچ تحول فکری هم در این دوستان صورت نگرفته است.

حال سوال اینجاست که چطور شورا در آنزمان که وضعیت تأسفباری داشتند و دائم در حال دعوا بودند و شهرداری هم وضعیت مناسبی نداشت استعفا نداند و امروز با وجود کمبود ها شهرداری در چند نقطه از شهرستان اقدامات قابل لمسی انجام می دهد تقاضای استعفا داده اند این موضوع ما را به یاد وضعیت آب شرب شهرستان انداخت!!