مقایسه واکنش رسانه های غرب به حادثه مدرسه پیرانشر و جنایت وحشتناک مدرسه شهر نیوتاون آمریکا

کد خبر: 5|17:32 - 1391/09/26
نسخه چاپی
اره شدن زنجیر مجانین در کانون مدعیان دمکراسی <div class=\"subtitle\" style=\"margin-right:20;margin-left:20;margin-bottom: 20px; \"> <div>به گزارش مرصاد نیوز: جنایت وحشتناک حمله به دبستان و قتل عام کودکان خردسال در آمریکا به شکلی دردناک و باورنکردنی اولین باری نیست که در مرکز لیبرال دمکراسی رخ می دهد و با بی تفاوتی رسانه ها مواجه می شود. این درحالی است که حادثه آتش گرفتن یک بخاری در پیرانشهر ایران سر خط اخبار آنها می شود.<br /> <h2 style=\"padding: 0px;margin: 0px;margin-bottom: 8px;\"><br /> </h2><br /> <div class=\"lead1\"><br /> </div><br /> </div></div>
\"\"

به گزارش مرصاد، رسانه های غرب وقتی خبر آتش گرفتن یک بخاری و زخمی شدن تعدادی از دانش آموزان پیرانشهری به گوششان خورد با تعطیل کردن بسیاری از قسمت های خبری خود به این موضوع پرداخته و با دعوت کارشناسان جعلی و واقعی به آسمان و ریسمان بافی مشغول شدند.

و یا باز هم حادثه ای اتفاقی و کاملا غیر مترقبه مثل سانحه اتوبوس راهیان نور با تغییر اصل موضوع سعی در وارونه جلوه دادن داشته و بسیاری از اخبار را تحت شعاع آن منعکس می کردند.

جنایات سریالی و رگبار به روی کودکان بی گناه در آمریکا

آمار نشان میدهد غریب به 300 دانش آموز و کودک در ایالات متحده تا کنون در اثر حمله یک جوان به کلاس درس آنها هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده اند.

حوادثی که با توجه به تعدد وقوع آن ظاهرا به یک امر عادی و بدیهی برای شهروندان آمریکایی تبدبل شده است.

در سال 2009، 7 مورد تیر اندازی عمده ذکر شده که نوع خود یک رکورد است. همچنین در سالهای 2002 ، 2003، 2004، 2005  و 2006 هر کدام یک مورد تیر اندازی به وقوع پیوسته است.سال های 2010 و 2011 هر کدام شهروندان آمریکا شاهد یک مورد تیر اندازی بودند.

برخورد عادی رسانه ای غرب مخصوصا آمریکا و انگلیس

نکته جالب ماجرا برخورد بسیار معمولی رسانه های آمریکایی با وقوع این حادثه است. برخوردی که فقط با پوشش حادثه و نگاهی شبیه یک واقعه اکشن سینمایی است. و در حالت خوش بینانه قضیه انعکاس خبری توسط cnn که رئیس جمهور را در حال پیگیری این حادثه نشان میدهد.

شبکه خبری bbc نیز با حالات هیجانی مجری خود روایطی اکشن و البته کمی دراماتیک از ماجرا را ارائه می کند.

این در حالی است که در هیچ یک از این رسانه ها نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا در شهر نیوتاون توسط رسانه ها مورد سوال قرار نمی گیرند و مقامات شماره یک آمریکا نیز در معرض سوال نیستند. حادثه ای که یک جنایت هولناک و وحشیانه ان هم توسط یک جوان 20 ساله است که علاوه بر خوی وحشیگری در ایالات متحده ضعف گاردهای امنیتی این کشور را نمایان می کند.

موضع گیری جالب اوباما

جالب اینجاست که باراک اوباما بعد از حادثه و در پیامی به مردم و خانوادهای کودکان بیگناه تاسف خود را از این رویداد اعلام کرد.

وی گفت: \"این رویداد سبب شکسته شدن قلب های ما شد.\"

باید دید آمریکا و رسانه های آن در برابر افکار عمومی جهان چه پاسخی به این جنایات متعددو از آن مهم تر برخورد دوگانه و مضحک نسبت به حوادثی کاملا غیر مرتبط و اتفاقی و غیر مترقبه در کشوری مانند ایران دارند.