بخشدار مرکزی هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

47روستا در بخش مرکزی شرایط برگزاری انتخابات را دارند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30566|10:17 - 1400/01/24
نسخه چاپی
47روستا در بخش مرکزی شرایط برگزاری انتخابات را دارند
بخشدار مرکزی هرسین گفت: هرسین دارای ۶۷ روستا می باشد که از این تعداد ۴۷ روستا دارای شرایط لازم جهت برگزاری انتخابات شورای اسلامی می باشند.

ولی دارایی نیا بخشدار مرکزی هرسیندر گفتگو با دیوانگاهدر خصوص آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورا های روستا در بخش مرکزی اظهار داشت:: شهرستان هرسین دارای ۶۷ روستا می باشد که از این تعداد ۴۷ روستا دارای شرایط لازم جهت برگزاری انتخابات شورای اسلامی می باشند .

 

وی با بیان اینکه  برای برگزاری انتخابات در هر روستا حداقل باید ۴ نفر ثبت نام نمایند افزود: تعداد افراد ثبت نام شده در مهلت تعیین شده : ۱۸۳ نفر که از این تعداد ۳۸ نفر زن و ۱۴۵ نفر مرد می باشد که با این اوصاف ما شاهد برگزاری انتخابات در سطح ۳۶ روستا در بخش مرکزی خواهیم بود .

 

بخشدار مرکزی هرسین خاطرنشان کرد:  از آنجایی که بر اساس سرشماری نفوس و مسکن  سال ۱۳۹۵ تمام روستاهای بخش مرکزی دارای جمعیت زیر ۱۵۰۰ نفر هستند لذا دارای شورای ۳ نفره خواهند شد .

 

دارایی نیا با بیان اینکه با عنایت به اینکه عزل و نصب دهیار از اختیارات شورا می باشد و اجرای پروژه های عمرانی ، اقتصادی ، اجتماعی ، ورزشی ، فرهنگی و ...  براساس مصوبات شورا انجام پذیر خواهد بود اظهار داشت:  بنابراین  روستاهای دارای شورای اسلامی در بحث توسعه پایدار  و تشخیص نیازمندیها و اولویت بندی انجام کار از وضعیت مناسبتری برخوردار خواهند بود

 

وی افزود:  اگر در روستاهای دارای شرایط برگزاری انتخابات ، شورا تشکیل نگردد ، انجام امورات آن روستا به شورای بخش محول خواهد شد که این امر موجب تشویق و ترغیب اهالی روستاها هم برای کاندید شدن و هم برای مشارکت آنها در امر انتتابات خواهد شد .