فرماندار هرسین : مجتمع های آبرسانی پاسار و الیاسوند ساماندهی میشوند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30564|11:52 - 1400/01/22
نسخه چاپی
فرماندار هرسین : مجتمع های آبرسانی پاسار و الیاسوند ساماندهی میشوند
طی جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان هرسین و معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مشکلات حوزه آب و فاضلاب این شهرستان و بویژه مجتمع آبرسانی پاسار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیوانگاه ،عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه به تشریح مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری و همچنین مجتمع های آبرسانی روستایی این شهرستان پرداخت.

 

به گفته کنجوریان مجتمع آبرسانی پاسار با پیش بینی تحت پوشش قرار دادن ۳۸ روستای بخش مرکزی احداث ، ولی بدلیل مشکلات اجتماعی برخی از روستاهای هدف این پروژه ، سرقت تجهیزات و کمبود اعتبارات تکمیل آن با وقفه مواجه شده است. 

 

وی تصریح کرد مجتمع پاسار در حال حاضر به ۱۶ روستای بخش مرکزی آبرسانی میکند .

 

کنجوریان ادامه داد : مجتمع آبرسانی الیاسوند نیز دارای مشکلات متعددی می باشد و در صورت الحاق به‌ مجتمع پاسار مشکلات آن رفع خواهد شد.

 

عبادالله کنجوریان همچنین بیان داشت : بر اساس بررسی های بعمل آمده تعدادی از محلات و مناطق مختلف شهر هرسین با توجه به فرارسیدن فصل گرما مطمئناً با افت شدید فشار آب مواجه خواهند شد و لازم است قبل از فرارسیدن تابستان این مشکل بصورت جدی رفع شود.

 

در ادامه ی این جلسه یوسف اسماعیلی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از برنامه ریزی و عزم این شرکت برای رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان هرسین خبر داد.

 

وی بیان داشت : به منظور شستشوی شبکه‌ آبرسانی شهر هرسین و همچنین نشت یابی و رفع نقص این شبکه فعلاً ۴ میلیارد ریال به پیمانکار مربوطه پرداخت شده است و این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

 

اسماعیلی ابراز داشت : به منظور رسیدگی به مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان هرسین یکدستگاه بیل مکانیکی به اداره آب و فاضلاب این شهرستان تحویل داده شده است.

 

اسماعیلی در پایان سخنانش ابراز داشت : با توجه به تاکیدات دکتر کاکاوند مدیرکل محترم شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بررسی و رفع مشکلات شهرستان هرسین را بصورت ویژه در اولویت قرار داده ایم.

 

در این جلسه مقرر گردید کارشناسان و معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن بازدید از پروژه مجتمع آبرسانی پاسار راه اندازی این مجتمع را با قید فوریت در دستور کار قرار دهند و ضمن برآورد هزینه ، سازوکار لازم به منظور راه اندازی پروژه را طی یک برنامه مدون و در اسرع وقت به فرمانداری اعلام نماید.

 

ایمن سازی خطوط انتقال آب ایستگاه پمپاژ پروژه پاسار از طریق استقرار آبدار و نگهبان دائم 

، نصب دوربین مداربسته و سیستم های الکترونیکی هشدار دهنده ، پنهان سازی و یا نصب حفاظ برای شیرآلات و سایر تجهیزات و تاسیسات از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

در بخش دیگری از این جلسه مصوب گردید به منظور کاستن از اختلافات اجتماعی بین اهالی برخی از روستاهای هدف مجتمع پاسار ، شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه علاوه بر آبرسانی از طریق این پروژه با استفاده از ظرفیت سایر منابع آبی ( چاه ، قنات ، چشمه ) نسبت به آبرسانی به این روستاها اقدام نماید.

 

الحاق پروژه مجتمع آبرسانی الیاسوند به مجتمع پاسار ضمن پیش بینی اعتبارات لازم از دیگر‌ مصوبات این جلسه بود.

 

سعید جادریان معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ، صادق عزیزی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان هرسین و جمعی از کارشناسان اداره کل آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در این جلسه حضور داشتند.