فرماندار هرسین در گفتگوی تفصیلی با دیوانگاه:

در حل مشکلات باید وجدان کاری داشته باشیم/ مردم حق دارند، شهرداری نباید مجوز ساخت در شهرک بدون زیر ساخت بدهد/ طرح های پایلوت نباید رها شوند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30525|21:50 - 1399/12/19
نسخه چاپی
در حل مشکلات باید وجدان کاری داشته باشیم/ مردم حق دارند، شهرداری نباید مجوز ساخت در شهرک بدون زیر ساخت بدهد/ طرح های پایلوت نباید رها شوند
پایگاه خبری دیوانگاه هرسین در مصاحبه ای تفصیلی به سراغ فرماندار هرسین رفته تا پس از حدود 6ماه حضورعباد الله کنجوریان در شهرستان اقدامات صورت گرفته و مشکلات پیش رو در راستای توسعه هرسین را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش دیوانگاه ،پایگاه خبری دیوانگاه هرسین در مصاحبه ای تفصیلی به سراغ فرماندار هرسین رفته تا پس از حدود 6ماه حضورعباد الله کنجوریان در شهرستان اقدامات صورت گرفته و مشکلات پیش رو در راستای توسعه هرسین را مورد بررسی قرار دهد.

 

مشروح مصاحبه خبرنگار دیوانگاه با فرماندار هرسین بشرح ذیل است:

 

پس از حدود 6ماه حضور شما در هرسین وضعیت شهرستان را چطور ارزیابی می کنید و برنامه شما برای آینده پیش رو چیست؟

 

تغییر وضعیت در هر شرایطی به سمت پیشرفت و مثبت شدن امکان پذیر است اما اینکه ما بهانه کنیم موضوع تحریم و دیگر مشکلات را این نمی شود، واقعیت این است که اگر مدیری قصد کار و فعالیت داشته باشد امکان پذیر است و نمونه آن را می توان در وضعیت جاده ای هرسین به پلیسراه مشاهده کرد که علی رغم اظهار نبود اعتبارات ولی با پیگیریهای انجام شده اقداماتی صورت گرفت.

 

در حال حاضر پل روستای چنار که سالها بود پایه های آن ساخته شده و رها شده بود و بر اثر بارندگی های سالهای گذشته در حال آسیب دیدن بود با پیگیریهای انجام شده مشکل آن روستا در دست انجام است و پل روستای چم شاهی همین مشکل را داشت که فقط این مشکلات نیاز به پیگیری داشت.

 

باید وجدان کاری داشته باشیم، اهل شعار نیستم و به این صندلی هم به عنوان یک جایگاه نگاه می کنم که به دور از هرگونه موضعگیری و تفکری به این جایگاه آبرو بدهیم ما هم مثل بقیه روزی می آییم و روز دیگر می رویم ، اما باید با کار و تلاش و عملکرد به این جایگاه ارزش بدهیم.

 

روحیه جهادی به حرف نیست بلکه در عملکرد است انتظار دارم که برای پیشرفت هرسین مسئولین ادارات نهایت تلاش را داشته باشند، همچنانکه دوست داریم مدیر باشیم باید کار هم انجام شود و نجات شهرستان هم در همین است.

 

علی رغم تحقق تعهد اشتغال سالانه در هرسین شهرستان همچنان با مشکل بیکاری مواجه است چه اقداماتی در این راستا انجام شده است.

 

اشتغال در هرسین به معنای فنی تحقق پیدا کرده است و سهم ما 2954شغل بوده که در بدو ورود ما در بحث سامانه رصد و همچنین مشوق های بیمه ای و یارانه دستمزد در آخر قرار  داشتیم 

 

 با تلاش جهادی و پیگیریهای انجام شده در تحقق اشتغال در تمام زمینه ها (در حوزه پیمانکاری، کارگری،دریافت تسهیلات و بنیاد برکت) توانسته ایم بیش از صد در صد تعهد و در حدود 117درصد اشتغال ایجاد کنیم که این میزان بیش از تعهد مورد نظر می باشد.

 

وضعیت کرونا در هرسین چگونه است و برنامه شما برای کنترل این وضعیت در آستانه عید نوروز چیست.

 

در بدو ورود به شهرستان وضعیت کرونا در هرسین قرمز بود و از لحاظ وضعیت بحران در صدر شهرستان های استان قرار داشتیم و امروز با تلاش و مجاهدت کلیه عزیزان در حوزه سلامت، بسیج، سپاه، شهرداری و سایر ادارات خدمات رسان بحث کرونا تا حدود زیادی کنترل شد و جزء دو شهرستان برتر استان در زمینه کنترل کرونا قرار گرفتیم.

 

هفته قبل متأسفانه برای چند روزی وضعیت شهرستان زرد شد که خوشبختانه امروز هرسین در وضعیت آبی قرار دارد ، ولی با توجه به اینکه ویروس کرونای انگلیسی وارد استان شده است این موضوع به معنای این نیست که نسبت به این وضعیت بی توجه باشیم.

 

در آستانه عید نوروز اقداماتی اندیشیده شده است و مقرر شده که آرامستان ها در دو هفته پایانی سال بسته شوند، اگر مردم رعایت نکنند برخورد میشود به روستاها و دهیاران از طریق بخشداری ها اطلاع رسانی شده که مراسمی در این خصوص برگزار نشود.

 

در بحث آب شرب و فاضلاب مشکلاتی وجود دارد چه اقداماتی در خصوص اتمام تصفیه خانه فاضلاب و توسعه آبرسانی و انتقال آب شرب به برخی از محلات هرسین وجود دارد؟

 

در سفری که مهندس کاکاوند مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه به شهرستان داشتند مباحثی در این خصوص مطرح شد و قرار بر این شد که مکاتبات لازم را در سال آینده انجام شود 

 

 به خصوص در دو شهرک بسیج و چرالنگه که مشکل آبرسانی دارند و بخشی از شهر هرسین هم به دلیل اختلاف سطح وجود دارد که باید در شورای برنامه ریزی مطرح شود.

 

مردم حق دارند، وقتی شهرداری مجوز ساخت در شهرکی را می دهد باید قبل از آن زیرساخت های لازم را ایجاد کند، اینکار از اول اشتباه بوده است،  نه اینکه اول مردم را گرفتار کنیم و بعد به فکر تامین آب و برق و گاز باشیم.

 

در بحث فاضلاب هم در هرسین و هم در بخش بیستون مشکل داریم و وضعیت بیستون نگران کننده است و مکاتباتی هم با آبفای استان صورت گرفته است که که پیرو نامه های ارسالی از سازمان برنامه و بودجه خواسته شده است که در سال جدید ردیف بودجه مالی و اعتباری به هرسین و بیستون که به صورت ملی و مستمر باشد،  باید تمام توان را برای سال 1400بگذاریم که چند کار ارزشمند را برجای بگذاریم.

 

هرسین به شهر پایلوت ها تبدیل شده است، اما خروجی این پایلوت ها برای شهرستان چه بوده است؟

 

امیدواریم که هدف از انجام این کارها این نباشد که فقط موضوعی مطرح شود و پس از مدتی رها شود متاسفانه مشکل ما این است که در ابتدا یک تفاهم نامه انجام نمی شود که از نظر حقوقی هم تعر یفی داشته باشد.

 

همین موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل که از طرف یونیسف حمایت میشود، مقرر شده که اعتباراتی برای شهرستان در نظر گرفته شود اما باید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این خصوص قرار داد محکمی در خصوص اتمام این طرح منعقد کند و کارشناسی باشد نه اینکه امروز از اجرای این طرح رونمایی شود و چند روز بعد رها شود.