دیوانگاه گزارش می دهد//

بیش از 42سال پیشرفت در حوزه برق رسانی به شهرستان هرسین/بهره مندی 100درصدی روستاها از نعمت برق

سرویس: اقتصادیکد خبر: 30512|08:57 - 1399/11/13
نسخه چاپی
بیش از 42سال پیشرفت در حوزه برق رسانی به شهرستان هرسین/بهره مندی 100درصدی روستاها از نعمت برق
به لطف خدا خدمات گسترده انقلاب اسلامی در راستای تامین رفاه اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه به خصوص جامعه روستای و مناطق محروم امروز صد در صد روستاهای شهرستان هرسین دارای نعمت برق هستند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتكا به ظرفیت های داخلی، تحولی شگرف در صنعت برق رخ داد به طوری كه در چهل سالگی انقلاب، همه نقاط كشور به برق متصل شد و امروز شاهد صادرات برق به كشورهای همجوار هم هستیم.

 

امروزه بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب کارنامه این نظام مقدس در تأمین امکانات رفاهی در مناطق مختلف کشور قابل قبول بوده و کمتر منطقه ای حتی در دورافتاده ترین نقطه کشور می توان یافت که از نعمت برق برخوردار نباشد.

 

به لطف خدا خدمات گسترده انقلاب  اسلامی در راستای تامین رفاه اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه به خصوص جامعه روستای و مناطق محروم امروز صد در صد روستاهای شهرستان هرسین دارای نعمت برق هستند

برق هرسین

 

قدرت الله رحیمی رئیس اداره برق شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تا سال 1357هرسین صرفاً در بخش شهری حدود 2هزار انشعاب برق داشت که درواقع معادل 200خانوار امروزی میشد که آنهم به همت خیرین راه اندازی شده بود  و روستاها در بحث برخورداری از یرق دارای محرومیت صددرصدی بودند.

برق هرسین

وی افزود: امروز خدمات رسانی در بخش توزیع برق به بخش کشاورزی،صنعتی و شهری و روستایی در حال انجام است که در بخش روستایی آن 100درصد روستاهای ما حتی روستاهای با جمعیت کم و دور افتاده از نعمت برق برخوردار هستند.

 

رئیس اداره برق شهرستان هرسین با بیان اینکه میزان کل مشترکین شهری و روستایی ما در شهر هرسین19203 خانوار می باشد خاطرنشان کرد: اداره برق هرسین  به 509مشترک عمومی ( ادارات و ارگان ها) ، 132مشترک در بخش کشاورزی ، 105مشترک دربخش  صنعتی و 2250مشترک در بخش تجاری خدمات ارائه میکند. .

برق هرسین

رحیمی در ادامه با اشاره به پروژه های در دست انجام در دهه مبارک فجر در هرسین اظهار داشت:  پروژه های در دست افتتاح در هرسین شامل تامین روشنایی ابتدای بلوار شهید حسینی تا گلزار شهدای لک و اصلاح و بهینه 2کیلومتر خطوط 20کیلو ولت در خیابان اصلی شهر و اصلاح و بهینه روستاهای میدان و الیاسوند ، قلعه گنجوان، سرآسیاب، چشمه کبود،  سرخوند،  کلهو و برق رسانی به مشترکین جدید شهری و روستای می باشد که با هزینه 2میلیارد تومان صورت گرفته است.

 

وی افزود: نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه برق شهر هرسین پایداری شبکه و اصلاح ولتاژ شبکه و جلوگیری از خطر برق گرفتگی ، رفع حریم ،تعویض پایه های فرسوده چوبی و جلوگیری از سرقت سیم بوده است.

 

به گزارش دیوانگاه، امروز به برکت انقلاب اسلامی  صنعت برق در طی 42سال گذشته با تلاش متخصصان ایرانی با وجود تحریم های ظالمانه تاکنون توانسته توفیقات بسیاری در حوزه های مختلف به دست بیاورد و  حتی در حوزه صادرات برق در بین کشورهای منطقه نیز موفق عمل کند

.