امام جمعه هرسین:

رزمایش مشترک سپاه و ارتش در خلیج فارس قدرت بازدارندگی ما را نشان می دهد/ بازار سرمایه ما دستخوش سیاستگذاری غلط شده است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30485|20:14 - 1399/11/03
نسخه چاپی
رزمایش مشترک سپاه و ارتش در  خلیج فارس قدرت بازدارندگی ما را نشان می دهد/ بازار سرمایه ما دستخوش سیاستگذاری غلط شده است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: رزمایش مسترک سپاه و ارتش در خلیج فارس قدرت بازدارندگی ما را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز و مومن شهرستان هرسین در برگزاری مراسمات ایام فاطمیه اظهار داشت: در بزرگداشت مقام صدیقه طاهره(س) مراسمات مختلف و برنامه های عزاداری خوبی برگزار شد و این روزها ما بیشتر از گذشته محتاج این خاندان وحی هستیم و باید از آستان مقدس اهل بیت(ع) تقاضا کنیم که خدای متعال این بلایی که امروز همه دنیا را گرفتار کرده است از سر همه مردم ما و موخدان عالم بردارد.

 

وی با اشاره به آغاز بهمن ماه و ماه پیروزی انقلاب اسلامی افزود:  وارد ماه بهمن شده ایم که ماه پیروزی انقلاب اسلامی است، 42سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و خدا را شاکریم که روز به روز اقتدار این کشور بیشتر میشود و این نعمتی بزرگ از طرف خدای متعال است که هر چه شکر بکنیم جا دارد.

 

امام جمعه هرسین  با اشاره به چهارم بهمن ماه سالروز بستن فرودگاه مهرآباد توسط بختیار برای جلوگیری از ورود امام(ره) به ایران خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید: آنها میخواهند با دهانشان نور خدا را خاموش کنند در حالی که خدای متعال اراده اش را میرساند و کسی نمی تواند مقابل اراده خدای متعال قد علم کند.

 

حجت الاسلام احرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: چهارشنبه 8بهمن ماه سالروز وفات حضرت ام البنین (علیها سلام) است و روز تکریم مادران و همسران شهداست، گرامی می داریم این روز بزرگ را تکریم می کنیم ،  مادران و همسران شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه ما دارند ما همیشه باید قدردان خانواده شهدا باشیم.

 

وی افزود: ام البنین(علیها سلام) از وقتی که قدم در خانه حضرت علی(ع) گذاشت همواره خودش را در خدمت فرزندان فاطمه(س) می دید و عشق و محبت خود را نثار آنها می کرد، ام البنین(علیها سلام) فرزندان فاطمه(س) را از جان خودش عزیزتر می دانست.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: ام البنین(علیها سلام) بزرگترین نمود ادب را در مقابل حضرت علی(ع)، فاطمه(س) و فرزندان آنها داشت و هنگامی که به خانه حضرت علی (ع) قدم می گذاشت نه به عنوان جانشین حضرت فاطمه(س) بلکه خود را به عنوان خادم فرزندان آنحضرت می دانست.

 

حجت الاسلام احرایی اظهار داشت: ام البنین(علیها سلام) در حادثه کربلا و هنگام وداع با فرزندان و وقتی که امام حسین(ع) به طرف مکه و کربلا حرکت می کرد با روی خوش آنها را بدرقه کرد و پاسداری از وجود مقدس امام حسین(ع) را به آنها سفارش کرد و وقتی بشیر خبر شهادت شهدای کربلا را آورد ایشان در ابتدا از حال امام حسین(ع) پرسید و گفت فرزندان من فدای حسین باد و این چیزی نیست جز ولایت پذیری و ذوب در ولایت شدن.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید بر عظمت مادران شهدا داشته اند و فرمودند: مادر یک شهید و دو شهید و سه شهید اینها شوخی نیست، اینها به آسانی به زیان می آید، بچه انسان سرما میخورد و سرفه می کند چقدر ناراحت می شویم ، این مادر با همان احساسات مادرانه چنان نقشی ایفا می کند که صدها مادر دیگر تشویق میشوند که فرزندان خود را به میدان جنگ بفرستند.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: اگر همین مادران فرزندانشان می آمد یا نمی آمد، و ناله می کردند و یقه چاک می کردند و به امام(ره) و جنگ اعتراض می کردند، مطمئناً جنگ در همان سال های اول زمینگیر میشد ، نقش مادران شهدا این است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه با اشاره با رزمایش مشترک سپاه و ارتش در خلیج فارس اظهار داشت:  رزمایش بازدارنده و امنیت آفرینی که از نیمه دوم دیماه تا پایان آن انجام شد و رزمایش های متعددی بود که ارتش سرافراز و سپاه قهرمان ایران انجام دادند.

 

وی افزود: این رزمایش اولاً: بزرگترین رزمایش پهبادی غرب آسیا بود و دوماً: رونمایی بود از شهر موشکی در خلیج فارس توسط سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و همچنین رونمایی از ناوبندر راهبردی و توانی تازه بود برای بازدارندگی موشکی ایران و رزمایشی ترکیبی و مبتکرانه و مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی بود.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: این رزمایش پیام های زیادی داشت، اول اینکه: برخلاف جیغی که معاندان، جاهلان و دوگانه سازان فرصت طلب می کشند این رزمایش در راستای تامین معیشت و زندگی آرام برای مردم بود چه کسی است که نداند معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و بادوام است.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: دومین پیام این رزمایش این بود که  انجام این رزمایش ها مستلزم انجام هزینه است، اما این نوع هزینه کردن جلوگیری از انجام هزینه های بیشتر است همانطور که دشمن بر اثر انفعال ما اگر فقط یک پالایشگاه ما را مورد هدف قرار دهد برای بازسازی آن پالایشگاه باید چندین برابر این رزمایش ها هزینه کنیم.

 

وی افزود: سومین پیام این بود که این رزمایش ها قدرت بازدارندگی ما را نشان می دهند، مخصوصاً اقتدار موشکی ما که یک حرکت رو به جلو است، مسایل سیاسی و اینکه یک روسیاهی در آمریکا برود و دیگری بیاید تاثیری در وضعیت دفاعی کشور عزیز ما ندارد ، نه توقف دارد، نه کندی و نه بازگشت، هم بایدن و هم کسانی که در سوادی برجام های 2و3 هستند پیام روشن ایران را باید دریابند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: چهارم اینکه این نمایش قدرت ها علاوه بر ارعاب دشمن و ترس در دل دشمن انداختن باعث اطمینان خاطر حامیان ما در منطقه میشود که دو نوع اعتماد به ایران دارند اول اینکه ایران دوستان خود را تنها نمی گذارد و امروز سوریه، یمن، عزه و عراق نگاهشان به ایران انقلابی است و دوم اینکه جبهه مقاومت به خوبی در می یابد که امروز ایران توانمند تر از گذشته و مقتدر تر از قبل با دستی پُر و نیرویی مستعد آماده پیکار با دشمنان مقاومت است.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به وضعیت بورس و بازار سرمایه در هفته گذشته اظهار داشت: در هفته های گذشته بازار سرمایه ما دستخوش سیاستگذاری غلط شده است که این موضوع مردم را قدر ناراحت کرده است تصمیمات اشتباه از سوی دولت دردسر درست می کند و کاهش نرخ دلار بر شرکت های صادرات محور در روند ریزشی بورس موثر بوده است.

 

وی افزود: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید با تدبیر درست و به دور از مواضع هیجانی برای حمایت منطقی از مردم وارد عمل شوند به دولت کمک کنند و دولت هم این کمک ها را مشتاقانه بپذیرد.

خطیب جمعه هرسین با اشاره به وضعیت  رییس جمهور جدید آمریکا که در آستانه 80سالگی است تصریح کرد:  رییس جمهور جدید آمریکا در کشور بزرگی مثل آمریکا با آن جمعیت زیاد و ادعاهای عجیب با گرفتاریهای متعددی مواجه شده است ، اولاً این پیرمرد با چندین بیماری ریاست جمهوری خود را شروع کرده است و اصلاً معلوم نیست بتواند این چهار سال را تمام کند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: موضوع دیگر که میراث رئیس جمهور سابق آمریکاست تشدیدعوام گرایی و خواص گرایی و همچنین تشدید دو قطبی سیاه و سفید بوده است که باعث شده است رئیس جمهور جدید با یک کشور آشوب زده و نیمه جنگی مواجه شود و 25هزار نیروی جنگی برای مراسم تحلیفش که یادآور ایام جنگ است فراهم کند.

 

وی افزود: رئیس جمهور جدید آمریکا علاوه بر این مشکلات با بحران کرونا و بی مدیریتی در نظام درمانی مواجه است در در حال حاضر رکوردار ابتلا وفوت بر اثر کروناست انشاالله که این نظام ها قدری بیشتر درگیر گرفتاریهای خود خواهند شد.

 

خطیب جمعه هرسین در پایان  با اشاره به مشکلات شهرستان تصریح کرد: توصیه می کنیم که مسئولین شهرستان قدری مسئله امنیت شهر را جدی بگیرند، گاهی گزارشاتی از سرقت و ناامنی در شهر به گوش میرسد که توصیه می کنیم نیروی انتظامی و امنیتی ما در این زمینه تدبیر مناسبی کنند مردم در حال حاضر با مشکل کرونا مواجهند دیگر مشکل امنیتی نداشته باشیم.