امام جمعه هرسین:

آقای استاندار به قول های که به سیل زده ها داده اند عمل کند/ امروز وضعیت ترامپ در آمریکا بهتر از وضعیت شاه در ایران و در سال 57 نیست

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30472|22:23 - 1399/10/26
نسخه چاپی
آقای استاندار به قول های که به سیل زده ها داده اند عمل کند/ امروز وضعیت ترامپ در آمریکا بهتر از وضعیت شاه در ایران و در سال 57 نیست
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز وضعیت ترامپ در امریکا بهتر از وضعیت شاه در ایران و در سال 57 نیست زمامداری که رعایت مردم را نکند و منطق نداشته باشد سرنوشتش همین است،

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه دارالمومنین هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسیت های پیش رو و 26دیماه مصادف با فرار شاه معدوم از ایران اظهار داشت: عاقبت کسانی که بر مسند هستند ولی مراعات مردم را نمی کنند جز این نخواهد بود، شاه این مملکت و پدرش از اوایل این قرن شروع به حکومت کردن به و ستم کردن و مراعات مردم را نکردن و نوکری استکبار را کردن.

 

وی افزود: غربی اینها را سر کار آوردند و دیدند به واسطه اینها منفعت آمریکا بهتر تامین میشود و نفت این کشور در اختیار آمریکایی ها و انگلیسی ها بود اگر ما یک هواپیما میخریدیم از کشور مستکبر آمریکا باید در جهت منفعت آنها استفاده میشد.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: می دانید که شاه قراردادی پر منفعت چند سال قبل از انقلاب با امریکایی های بست و هواپیماهایی را خرید که البته به تعبیر مقام معظم رهبری اینها در اختیار مجاهدین قرار گرفت، همچنان که امروز عربستان تسلیحات زیادی را از آمریکا خرید ولی به دست یمنی ها افتاد و انشاالله که به وسیله آنها عربستان را فتح کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: هر چند این هواپیماها را به قیمت گرانتر به شاه فروختند ولی بعد از آن هواپیماهایی که تازه خریداری شده بودند آمریکایی ها گفتند که باید این هواپیماها باید در اختیار منفعت ما باشد و همه آنها باید اعزام شوند برای جنگ با ظفار و در آنجا مردم آن منطقه را سرکوب می کردند هر چند که مردم آن منطقه پیروز شدند و ایرانی تلفات زیادی داد.

 

وی افزود: امروز برخی ها ایراد میگیرند که چرا ایران به لبنان، سوریه، یمن و عراق کمک می کند، ما اگر به اینها کمک نمی کردیم و اگر ما وارد عراق نمی شدیم و داعش را از بین نمی بردیم ، داعش آنزمان پشت مرزهای جغرافیای ما در همین کرمانشاه قرار داشت.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  اگر ما وارد لبنان نمی شدیم تهدیدات رژیم صهیونیستی هر روز جلوتر می آمد ما آمدیم با بازوی قدرت جمهوری اسلامی مرز خود را گسترش دادیم الان امنیت آنطرف مرز عراق امنیت ما را در پی دارد و امنیت لبنان امنیت ماست ولی ظفار هیچ منفعتی برای ما نداشت.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: مگر شما ندیدید که داعشی ها وارد کشور شدند، وارد حرم مطهر امام خمینی(ره) شدند،وارد مجلس شدند و عده ای را به شهادت رساندند اگر امثال سلیمانی ها نبود هر روز شاهد این اتفاقات بودیم.

 

وی افزود: امروز 26دیماه سالروز فرار شاه است شاهی که دنبال منفعت استکبار بود و رعایت حال مردم را نمی کرد و حتی همان آمریکاییها او را تنها گذاشتند، آنقدر وضعیت شاه بد و شکننده بود که برخی ها آمدند و گفتند که آمریکاییها به شاه خیات کردند و به او پشت کردند و دست از حمایت او برداشتند ولی برعکس تبلیغات اهالی این توطئه آمریکاییها تا آخر روی شاه اصرار داشتند و چند بار هم خواستند با جایگزینی امثال امینی فکری برای اداره ایران بکنند اما شاه برای حفظ قدرت به نحوی به انها قول کرنش و تبعیت داد.

 امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد : حضور 40تا 60هزار مستشار ایرانی که رقم بسیار زیادی از ثروت ملت را به جیب خود سرازیر می کردند، شاه به تمام آمریکاییها برخلاف پیمان وین با یک الحاقیه یک مصونیت داده بود که حتی مستخدم های آنها هم شامل این مصونیت می شدند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: امروز وضعیت ترامپ در امریکا بهتر از وضعیت شاه در ایران و در سال 57 نیست زمامداری که رعایت مردم را نکند و منطق نداشته باشد سرنوشتش همین است، آن ترابپی که سال گذشته سردار شهید سلیمانی ما را ترور کرد امروز به ذلت افتاده و در آمریکا خود آمریکاییها می گویند نباید اجازه بدهیم تفکر ترامپ در آمریکا سر بالا بیاورد.

 

وی افزود: هر چند که این بدان معنی نیست که فردی که الان آمده شخص خوبی است، کمتر از یک هفته به مراسم تحلیف جو بایدن باقی مانده است و برخی ها خوش خیال هستند و این را دوره گشایش جدیدی در حوزه اقتصاد می دانند در حالی که همین رئیس جمهور جدید امریکا نگاه ها و دیدگاه های بسیار خطرناکی دارد، که از همین الان باید تدابیر لازم را برای مقابله با او لحاظ شود که انشاالله رهبری بزرگوار خطوط لازم را به دولت خواهد داد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  یکی از تفکرات همین رئیس جمهور جدید امریکا تجزیه غرب آسیا یا خاورمیانه است، طرح آمریکایی خاورمیانه جدید که بعد از فروپاشی شوروی کلید داده شده است که مهار کنند کشورها را به نفع صهیونیست ها، تسلط اقتصادی آمریکا را در منطقه گسترش دهند، زمینه سازی صلح کامل از جمله رژیم صهیونیستی با ایران، تضعیف اقتدار و به هم پیوستگی کشورهای غرب آسیا و تجزیه آنها به 14کشور کوچک.

 

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت:  نباید خیلی خوش بین بود و به اینکه بایدن سرکار بیاید یا نیاید دل خوش کرد به اینکه دلار قدری بالا و پایین بیاید، اگر مدیران ما تدبیر کنند و نگاه به داخل داشته باشند و تبعیت از رهبری داشته باشند و مصلحت مردم را در نظر گیرند و تولید را تفویت کنند بهترین اقتصاد و تولید به دنبال تلاش های آنها دیده خواهد شد.

 

وی  با اشاره به کنترل وضعیت کرونا در کشورافزود:  تقدیر و نشکر می کنیم زحمات کادر درمان و همچنین از مردم که به پروتکل های اعلام شده از سوی مسئولین عمل کردید و رعایت کردید و سلامتی خودتان وضعیت بهتری پیدا کرد بنده توصیه می کنم که باز هم انشاالله این مسیر را ادامه دهید و رعایت کنید و ماسک بزنید و اجتماعات بی مورد نداشته باشید و همه تلاش کنند این بیماری که همه جامعه را تهدید می کند از کشور رخت ببندد.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به سیل ویرانگر چند ماه گذشته در برخی از روستاهای هرسین تصریح کرد: تذکری هم به استاندار داریم که در سیل اخیر قول هایی به مردم داده اند توصیه می کنیم این قول ها را پیگیری کنید و واقعیت پیدا کند، کاری نکنید که مردم احساس کنند اگر در حوادث مسئولی بیاید و قولی بدهد و عمل نکند در حوادث بعدی هم نسبت به حرف های شما تردید داشته باشند انشاالله قول هایی که در سیل اخیر داده شده تحقق پیدا کند و قدری از آن فشارهای مردم کاهش پیدا کند و شرایطشان بهتر شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد