جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس در هرسین وتشریح جدیدترین شیوه نامه ها/

فتحی: آموزش های حضوری از اول بهمن ماه برای برخی مدارس اجرایی خواهد شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30471|16:45 - 1399/10/26
نسخه چاپی
 فتحی: آموزش های حضوری از اول بهمن ماه برای برخی مدارس اجرایی خواهد شد
مدیر آموزش و پرورش این هرسین گفت: آموزش های حضوری به موازات آموزشهای غیرحضوری با رعایت ضوابط بهداشتی از اول بهمن ماه برای برخی مدارس اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  علی نور فتحی مدیر آموزش و پرورش هرسین در سلسله جلسات اداری-آموزشی با مدیران مقاطع مختلف تحصیلی که با محوریت بازگشایی مدارس صبح امروز در سالن اجلاس آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد گفت: آموزش های حضوری به موازات آموزشهای غیرحضوری با رعایت ضوابط بهداشتی از اول بهمن ماه برای برخی مدارس اجرایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی براساس اعلام وزارت بهداشت می باشد و   دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می باشند، افزود : بازگشایی مدارس یک اجبار و دستور از بالا به پایین نیست، بلکه نیازی است که در پاسخ به مطالبه و دغدغه به حق والدین و دانش آموزان ایجاد شده و ما نیز مکلف به اجرای صحیح برنامه های آموزشی مطابق با دستورالعمل های ابلاغی هستیم.

 

مدیر آموزش و پرورش هرسین همچنین بر ضرورت هماهنگی کامل با شورای مدرسه تأکید کرد و خاطرنشان کرد : با توجه به شرایط مختلف مدارس از حیث آموزشی، تعداد دانش آموزان، امکانات و امثالهم، جزئیات بازگشایی مدارس، گروه بندی دانش آموزان، ساعات تدریس و دیگر موارد مرتبط بایستی با نظر موافق شورای مدرسه صورت گیرد؛ اما در هر حال تعداد دانش آموزان حاضر در یک کلاس نباید از 10 نفر تجاوز کند.

 

فتحی  حفظ سلامت دانش آموزان را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و از مدیران خواست پروتکل های بهداشتی و ضوابط جدید ابلاغی در سطح مدارس رعایت گردد.