شورای اداری شهرستان هرسین تشکیل جلسه داد/

کنجوریان: مسئولین ادارات پاسخگوی رسانه ها باشند/ مسئولین پیگیر وضعیت پروژه های عمرانی نیمه تمام باشند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30426|09:01 - 1399/10/09
نسخه چاپی
کنجوریان: مسئولین ادارات پاسخگوی رسانه ها باشند/ مسئولین پیگیر وضعیت پروژه های عمرانی نیمه تمام باشند
شورای اداری شهرستان هرسین به منظور بررسی وضعیت پروژه های عمرانی نیمه تمام و برنامه های دهه بصیرت و ولایت و ایام فاطمیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در ابتدای این جلسه طی سخنانی بر فضا سازی اداری متناسب با اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی ، چهلمین روز شهادت دکتر فخری زاده و حماسه ۹ دی تاکید کرد و اظهار داشت : تقارن مناسبت های مهم و ملی در دهه بصیرت و میثاق با ولایت لزوم تبیین و تشریح هر چه بیشتر نقش ولایت در عبور از بحران ها و ایجاد همبستگی ملی را بر ما واجب کرده است.

 

وی بیان داشت : با توجه به محدودیت‌های کرونایی می‌توانیم از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ ای برای انتشار اهداف دهه بصیرت‌افزایی و برنامه های این دهه استفاد کرد.

 

فرماندار هرسین در ادامه سخنانش به تشریح نقش مهم رسانه ها در آگاه سازی افکار‌ عمومی پرداخت و از مسئولین خواست ضمن همکاری با رسانه ها فعالیت های مهم‌ حوزه کاری خود را در قالب خدمات نظام و دولت به مردم اطلاع رسانی نمایند و پاسخگوی رسانه ها باشند.

 

تکریم ارباب رجوع و توسعه خدمات میز خدمت در ادارات از دیگر‌ نکات مهمی بود که فرماندار هرسین برای اجرای آن تاکید کرد و اظهار داشت : از مهمترین موارد سنجش عملکرد مسئولین میزان رضایتمندی مردم از آنان است و این موضوع در ارزشیابی مدیران ادارات شهرستان هرسین حتما لحاظ خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد : مسئولین و کارکنان اداراتی که به طرح تکریم ارباب رجوع پایبند نباشند جایی در شهرستان هرسین ندارند.

 

این مقام خاطر نشان کرد : بصورت مستمر پیگیر عملکرد ادارات خواهم بود و مسئولین باید بصورت هفتگی اقدامات خود را به فرمانداری منعکس نمایند.

 

کنجوریان در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت الگوی مصرف انرژی مخصوصا در مصرف گاز در ادارات تاکید کرد و بیان داشت : با توجه به فرارسیدن فصل سرما مدیران دستگاههای اجرایی باید پروتکل های مربوط به الگوی مصرف انرژی را در‌ محل خدمت خود اجرا نمایند و به منظور کاهش هزینه ها شخصاً پیگیر تحقق این امر مهم باشند.

 

صرفه جویی و قناعت در استفاده از امکانات و منابع دولتی بویژه در عدم استفاده شخصی از خودروهای اداری از دیگر موارد تاکید شده توسط فرماندار هرسین بود و بیان داشت : خوشبختانه ایده دولت الکترونیک توسط دولت تدبیر و امید محقق شده است و وجود اتوماسیون اداری تا حد بسیار زیادی از مصرف کاغذ در ادارات کاسته است ولی همچنان لازم است برای کاهش هزینه های جاری و بار مالی صرفه جویی های لازم صورت پذیرد.

 

عبادالله کنجوریان همچنین از مسئولین ادارات خواست پیگیر وضعیت پروژه های عمرانی نیمه تمام باشند و با همکاری اداره کل متبوع و معاونت عمرانی فرمانداری بشدت پیگیر اتمام پروژه ها باشند.

 

وی خاطر نشان کرد : بر اساس دستور وزیر محترم کشور و تاکیدات استاندار بزرگوار و با توجه به اینکه شهرستان هرسین جز شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور محسوب میشود باید تمام اعتبارات بخش های مهم عمرانی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... به این شهرستان بصورت کامل اختصاص یابد و مسئولین شهرستان می بایست در پیگیری اعتبارات این موضوع را حتما مد نظر داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان هرسین همچنین در ادامه سخنانش از همکاری مردم در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تقدیر کرد و بیان داشت : خوشبختانه با همکاری خوب مردم آمار مبتلایان به کرونا و تعداد بستری ها در این شهرستان کاهش یافته است و پس از کنترل پیک کرونا به ویژه پس از اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، تعداد بیماران بستری در مهرماه که ۳۷ الی ۴۰ نفر در روز بوده هم اکنون بشدت کاهش یافته است.

 

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر هرسین و مناطق روستایی ، جلوگیری از سد معبر و ساماندهی دست فروشان و پر کردن چاههای غیر مجاز از دیگر موارد مورد تاکید فرماندار هرسین بود.

 

فرماندار شهرستان هرسین از پیگیری جدی مشکلات نهرهای چهارگانه شهر هرسین خبر داد و بیان داشت : ادارات آب و فاضلاب ، امور آب و شهرداری مکلف شده اند در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلاتی که نهرهای مرینه ، خندق ، برآفتاب و میانور برای مردم ایجاد کرده اند اقدام نمایند.

 

پیش از این نیز ( هفته گذشته ) ۵ کیلومتر از کانال های زه کشی حوزه رودخانه گاماسیاب شهرستان هرسین با پیگیری های فرماندار لایروبی شد و با این اقدام مهم تا حد قابل توجهی از ورود سیل به روستاهای چمبطان علیا و سفلی و وارد آمدن خسارت به اراضی کشاورزی این روستاها جلوگیری خواهد شد.