هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هرسین برگزار شد/

بررسی اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ، طرح پرداخت یارانه دستمزد ، معافیت ها و مشوق های بیمه ای

سرویس: اقتصادیکد خبر: 30413|12:42 - 1399/10/03
نسخه چاپی
بررسی اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ،  طرح پرداخت یارانه دستمزد ، معافیت ها و مشوق های بیمه ای
هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با حضور فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در هرسین برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با حضور فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در هرسین برگزار شد.

 

در این جلسه دستورالعمل سیاست های بازار کار مبنی بر اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و همچنین طرح پرداخت یارانه دستمزد ، معافیت ها و مشوق های بیمه ای توسط عبادالله کنجوریان فرماندار این شهرستان برای اعضای جلسه قرائت شد.

 

به گفته فرماندار هرسین : طرح کارورزی دانش‌ آموختگان دانشگاهی عاملی مهم برای افزایش انگیزه‌ کارآفرینی و اشتغال در‌میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و مراکز عالی آموزشی محسوب میشود و بر همین اساس مهارت و تجربه‌ آنان با توجه به رشته مورد علاقه ای که دارند تقویت میشود و بر همین اساس سرمایه های انسانی توانمندی جذب بازار کار خواهند شد.

 

وی ادامه داد : وجود افراد توانمند و فنی در بازار کار و حوزه اشتغال بازدهی مطلوبی در افزایش تولید و توسعه حوزه صنعت کشور دارد.

 

فرماندار هرسین افزود : طرح کارورزی دانش‌ آموختگان دانشگاهی از برنامه‌ها و سیاست گذاری های مهم دولت در جهت ایجاد اشتغال و تربیت نیروهای فنی به منظور تقویت فضای کسب و کار می باشد.

 

وی تصریح کرد : این طرح یک دوره‌ آموزشی کاملا استاندار بوده و دوره های آموزشی آن برای هر داوطلب حداکثر سه ماه دوره مقدماتی و در صورت جذب کارورز واحد صنعتی مربوطه حداکثر ۲۱ ماه مشمول تخفیف بیمه سهم کارفرما می‌شود.

 

کنجوریان تصریح کرد : در طرح یاد شده کارورزان در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و مقطع دکتری ۵ تا هفت میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

 

این مقام بیان داشت : طرح کارورزی بعنوان یک مزیت مهم و از سیاست های دولت برای حمایت از واحد های تولیدی ، اقتصادی و صنعتی محسوب میشود و کارورزان با عملی نمودن دانش خود به علمی سازی این واحد ها کمک شایانی خواهند کرد.

 

طرح یارانه‌ دستمزد و مشوق های بیمه ای از دیگران موارد مطرح شده در این جلسه بود و فرماندار شهرستان هرسین دراین راستا اظهار داشت : بر اساس طرح یارانه دستمزد در صورت جذب نیروی کار شغل اولی توسط بنگاه‌های اقتصادی ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

 

وی تصریح کرد‌ : طبق طرح مشوق معافیت بیمه ای کار فرمایان ، کارفرمایان می‌توانند نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت از بین دانش‌آموختگان دانشگاهی جذب نمایند و در صورت جذب نیروی کار ذکر شده ، حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال  توسط دولت پرداخت می‌شود.