میرزا حسینی: هشدار نسبت به شکار پرندگان مهاجر و وحشی در اطراف رودخانه گاماسیاب و مناطق کوهستانی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30386|20:11 - 1399/09/21
نسخه چاپی
میرزا حسینی: هشدار نسبت به شکار پرندگان مهاجر و وحشی در اطراف رودخانه گاماسیاب و مناطق کوهستانی
ششمین جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با موضوع پیشگیری ، آمادگی و پاسخ به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،ششمین جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با موضوع پیشگیری ، آمادگی و پاسخ به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان  با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری هرسین برگزار شد.

 

نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان هرسین در این جلسه خواستار اطلاع رسانی موثر در خصوص شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در بین روستاهای این شهرستان شد و از مدیران ادارات دامپزشکی و محیط زیست خواست با همکاری دهیاران هشدارهای لازم را به روستائیان ارائه نمایند و آنان را از این خطر آگاه نمایند.

 

وی  همچنین نسبت به شکار پرندگان مهاجر و وحشی در اطراف رودخانه گاماسیاب و مناطق کوهستانی هرسین هشدار داد و بیان داشت : با توجه به شیوع این بیماری و امکان شکار پرندگان بیمار یا ناقل توسط روستائیان منطقه امکان سرایت و انتقال این بیماری وجود دارد و در این راستا شکارچیان غیر قانونی نیز می بایست توسط محیط زیست شناسایی و هشدارهای لازم به آنان ارائه گردد.

 

معاونت برنامه ریزی فرمانداری هرسین همچنین خاطرنشان کرد : کسانی که در دستگاه قضایی به جرم شکار غیر قانونی دارای سوء سابقه هستند حتما می بایست توسط اداره ای که بر علیه آنان اقامه دعوا داشته است بصورت مجدد اعلام هشدار شود.

 

میرزاحسینی در بخش دیگری از سخنانش بر رصد و پایش لحظه ای کانون های بیماری در صورت شناسایی تاکید کرد.

 

معاون فرماندار هرسین تصریح کرد : با توجه به اینکه امکان انتقال آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق طیور و ماکیان بومی وجود دارد روستائیان ، مرغداران و کسانی که اقدام به نگهداری پرندگان زینتی میکنند باید حداکثر مراقبت را داشته باشند و موارد مشکوک را به ادارات دامپزشکی و محیط زیست اطلاع دهند.

 

گشت زنی در اطراف رودخانه های دائمی و فصلی و مناطق کوهستانی و استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری از مهمترین مصوبات این جلسه بود.