با حضور مدیرکل راهداری استان کرمانشاه صورت گرفت/

بررسی مشکلات حوزه راه و پروژه های نیمه تمام شهرستان هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30381|19:51 - 1399/09/18
نسخه چاپی
بررسی مشکلات حوزه راه و پروژه های نیمه تمام شهرستان هرسین
با حضور فرماندار شهرستان هرسین و مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مشکلات حوزه راه این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، طی جلسه ای با حضور عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین و فریبرز کرمی مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مشکلات حوزه راه این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

ساماندهی زیر گذر روستاهای بابازید - پریوه ، اصلاح هندسی ۳ مورد از پیچ ها بزرگراه هرسین - پلیس راه ، رفع مشکل معارض زیر گذر روستای چهر، ایجاد روشنایی و خط کشی در بزرگراه هرسین - پلیس راه ، احداث پل در روستای چنار و بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 

کنجوریان در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت : دولت تدبیر و امید با هزینه بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حوزه‌ راه شهرستان هرسین جهش بزرگی در توسعه ، ساماندهی و ساخت راه روستایی و بزرگراهی در این شهرستان ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد : شهرستان هرسین با ۱۰۸۰ کیلومتر مربع وسعت ، ۷۸ هزار نفر جمعیت ، دو بخش بیستون و مرکزی ، ۴ دهستان و ۱۴۷ روستا از "شهرستان های ۳۱ گانه کمتر توسعه یافته کشور" محسوب میشود و بر همین اساس و طبق دستورات وزیر محترم کشور و استاندار بزرگوار اعتباراتی که از طرف ادارات کل استان کرمانشاه به منظور توسعه شهرستان هرسین پیش بینی میشود می بایست صد در صد تخصیص یابد.

 

وی همچنین ادامه داد : وجود معارضین محلی ، وجود تاسیسات در حاشیه راهها۴غغ، ساماندهی و توسعه تعدادی از پروژه های راه شهرستان هرسین را به مشکل مواجه کرده است و در صددیم با برگزاری مجدد نشست هایی با حضور این معارضین به نتایج قطعی دست یابیم.

 

کنجوریان تصریح کرد : توقف عملیات احداث و جلوگیری از ساماندهی راهها مخصوصا راههای روستایی (توسط معارضین) منجر به اعتراض سایر روستائیان و ذی نفعان این طرح ها شده است.

 

به گفته فرماندار هرسین قبل از تامین اعتبار و ایجاد پروژه های مذکور متاسفانه رضایت معارضین در نظر گرفته نشده است و حال ادامه عملیات با توجه به تورم موجود برای پیمانکاران این پروژه ها با مشکل جدی مواجه شده است.

 

فرماندار شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنانش وجود تاسیسات در حاشیه بزرگراه هرسین - پلیس راه را بخش دیگری از مشکلات حوزه راه این شهرستان دانست و افزود : برای جابجایی این تاسیسات و استقرار آنها در حریم قانونی راه رضایت مالکان اراضی اطراف این بزرگراه و اعتبارات عمرانی با تخصیص کامل نیاز است و در این جلسه مقرر گردید پیگیری های لازم توسط ادارات مربوطه بعمل آید.

 

فرماندار هرسین در ادامه سخنانش تصریح کرد : برای تکمیل پروژه زیر گذر بابازید - پریوه نیز علاوه بر ایمن سازی و ساخت دیوار حائل برای جلوگیری از ریزش سنگ به داخل زیر گذر موضوع هدایت آبهای سطحی هم می بایست در این پروژه اجرا شود.

 

عبادالله کنجوریان همچنین اظهار داشت : ۴ نقطه حادثه خیز در مسیر بزرگراه مشخص شده است و این‌ نقاط طی مکاتبه ای و به منظور رفع مشکل به مدیر کل محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام شده است.

 

ایجاد روشنایی در بزرگراه هرسین - پلیس راه و مخصوصا در مسیرهای مه گیر بخشی دیگر از موارد مطرح شده توسط فرماندار هرسین بود و در این‌ جلسه مورد تاکید جدی وی قرار گرفت.